Gerdab.IR | گرداب

رونمایی دولت چین از برنامه‌های خود برای متاورس

رونمایی دولت چین از برنامه‌های خود برای متاورس
تاریخ انتشار : ۰۵ شهريور ۱۴۰۱

پکن در طی برنامه دو ساله نوآوری و توسعه متاورس از همه مناطق خود می‌خواهد که از فناوری وب‌۳ پیروی کنند.

به گزارش گرداب، دولت پکن یک برنامه دو ساله نوآوری و توسعه متاورس را اعلام کرد. این طرح از همه مناطق می‌خواهد که از طرح نوآوری وب ۳ که به تازگی منتشر شده است پیروی کنند. برنامه اقدام توسعه متاورس را نسل جدیدی از یکپارچگی و نوآوری فناوری اطلاعات می‌نامد که باعث رشد اینترنت به سمت وب ۳ می‌شود. این طرح نوآوری بر ارتقای توسعه صنایع مرتبط با متاورس و کمک به پکن در ساختن شهر معیار اقتصاد دیجیتال متمرکز است.

برنامه اقدام از مناطق مختلف می‌خواهد تا زیرساخت‌های فن‌آوری را در سطح شهر ایجاد کنند و استفاده از آن را در بخش‌های مختلف از جمله آموزش و گردشگری ارتقا دهند. برنامه اقدام توسعه متاورس همچنین به مناطق و دولت‌های محلی هدایت می‌کند تا حمایت مالی و منابع انسانی را برای ساخت واقعیت مجازی ارائه دهند. علاقه دولت چین به فناوری کلیدی وب ۳ بسیار شبیه به ارز دیجیتال بانک مرکزی (CBDC) است که میلیون‌ها نفر در مرحله آزمایشی خود از آن استفاده می‌کنند و احتمالاً منجر به پذیرش گسترده‌تر در این کشور خواهد شد.

دولت چین یکی از پیشگامان در زمینه استفاده از فناوری‌های جدید است. یوآن دیجیتال مدت‌هاست که به‌طور آزمایشی در نقاط مختلف این کشور در حال استفاده است. چین همچنین در زمینه فناوری‌های هوش مصنوعی، رایانه کوانتومی و خودرو‌های بدون راننده نیز می‌خواهد در جهان پیشگام باشد.
______________________
منبع: کوین‌تلگراف