Gerdab.IR | گرداب

چین قرارداد هوشمند ارز دیجیتال را برای پرداخت هزینه مدارس آزمایش می‌کند

چین قرارداد هوشمند ارز دیجیتال را برای پرداخت هزینه مدارس آزمایش می‌کند
تاریخ انتشار : ۲۶ مرداد ۱۴۰۱

قرارداد‌های هوشمند مبتنی بر یوآن دیجیتال، از جمله فناوری‌های جدید مبتنی بر بلاکچین است که دولت چین می‌خواهد در این زمینه پیشگام باشد.

به گزارش گرداب، روز سه‌شنبه، بانک دولتی چین برنامه جدیدی را برای پیوند دادن آموزش مدارس ابتدایی با قرارداد‌های هوشمند اعلام کرد. در مشارکت با مقامات آموزشی و مالی محلی، والدین ساکن شهر چنگدو، واقع در استان سیچوان چین، می‌توانند فرزندان خود را در کلاس‌های بعد از مدرسه یا خارج از مدرسه با استفاده از ارز دیجیتال بانک مرکزی یوان دیجیتال یا e-CNY ثبت نام کنند.

بانک چین اعلام کرد:"این برنامه به دنبال کشف مزایای ناشی از قرارداد‌های هوشمند e-CNY است. یک مورد استفاده بالقوه جایگزینی نقش مقامات نظارتی برای نظارت بر تراکنش‌های پرداخت بین والدین و نهاد‌های آموزشی خصوصی است.

مورد دیگر بهبود نقدینگی تراکنش‌ها از طریق تعبیه کارمزد تراکنش‌های صفر است" پیش از این بانک مرکزی چین یک برنامه e-CNY airdrop را برای ساکنان شهر چونگ کینگ به عنوان بخشی از انگیزه محلی برای کاهش انتشار کربن اجرا کرد. کاربران می‌توانند پول خود را برای اسکوتر سواری، تحویل غذا بدون ظروف بسته‌بندی شده، کیسه‌های خرید قابل بازیافت و بلیط حمل‌ونقل عمومی خرج کنند.

منبع: رویترز