Gerdab.IR | گرداب

مدیرعامل ایکس‌باکس: متاورس چیز جدیدی نیست

مدیرعامل ایکس‌باکس: متاورس چیز جدیدی نیست
تاریخ انتشار : ۰۵ شهريور ۱۴۰۱

فیل اسپنسر هرچند نسبت به آینده متاورس بدبین نیست، اما معتقد است که متاورس چیز جدیدی نیست و از ۳۰ سال پیش ما شاهد بازی‌های متاورسی بوده‌ایم.

به گزارش گرداب، فیل اسپنسر رئیس شرکت بازی‌سازی مایکروسافت ایکس‌باکس نسبت به متاورس خوش‌بین است، اما به دلیل جنبه‌های اقتصادی و سفته‌بازی بازی‌های ارز‌های دیجیتال، در ایجاد بازی برای کسب درآمد (P۲E) محتاط است.

اسپنسر در صحبت با بلومبرگ اعلام کرد که در حالی که بسیاری از بازیکن‌ها و متخصصان این حوزه هنوز مفهوم فعلی متاورس را درک نکرده اند، اما دهه‌هاست که در دنیا‌های متاورسی بازی می‌کنند:

«دیدگاه من در مورد متاورس این است که گیمر‌ها ۳۰ سال است که در این فضا هستند. وقتی در حال بازی کردن World of Warcraft، در Roblox هستید، بازی مسابقه‌ای را انجام می‌دهید که همه در یک دنیای مشترک هستند».

رئیس ایکس‌باکس در مورد بازی‌های P۲E مبتنی بر بلاک چین، محتاطانه‌تر صحبت کرد. درحالی که اسپنسر اعتراف کرد کسب درآمد در بازی‌ها سال‌هاست که وجود داشته، او نگران است که بازی‌ها برای جمع‌آوری ارز دیجیتال ساخته شوند و گفت: «به طور خاص بازی برای کسب درآمد چیزی است که من در مورد آن محتاط هستم. این یک نیروی کارگری از بازیکنان ایجاد می‌کند تا بازیکنان خاصی به نوعی کسب درآمد کنند».

فیل اسپنسر از متخصصان این حوزه خواست تا با همفکری راه‌حلی برای شناسایی خطرات و چالش‌های پیش روی صنعت بازی پیدا کنند. در سال‌های اخیر با شدت گرفتن استفاده از ارز دیجیتال و تغییر راهبردی شرکت‌هایی همچون متا (فیسبوک سابق) به سمت فناوری واقعیت مجازی، صحبت‌ها درباره متاورس رنگ و بوی دیگری به خود گرفته است.

متاورس در سال گذشته یکی از اصلی‌ترین ترند‌های جستجو بود. اما با گذشت زمان و خوابیدن سروصداها، حالا واقعیت در حال آشکار شدن است و فاصله بسیار زیاد فناوری‌های کنونی با تصویر خیالی از آینده خود را آشکار کرده است.

____________________________
منبع: بلومبرگ