Gerdab.IR | گرداب

نمایندگان مجلس خواستار روشن شدن ارتباط متا با اف‌بی‌آی بر سر گزارش هانتر بایدن هستند

نمایندگان مجلس خواستار روشن شدن ارتباط متا با اف‌بی‌آی بر سر گزارش هانتر بایدن هستند
تاریخ انتشار : ۱۲ شهريور ۱۴۰۱

سرکوب مقاله نیویورک پست توسط فیس بوک و اتهامات مربوط به فساد خانواده بایدن که بسیار مرتبط با انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ است به دنبال راهنمایی FBI بسیار نگران کننده است.

به گزارش گرداب، جمهوری خواهان مجلس واشنگتن از مارک زاکربرگ، مدیرعامل متا پس از اینکه هفته گذشته هشدار داد FBI درمورد روسیه هشدار داده است، می‌خواهند که مجموعه گسترده‌ای از سوابق اضافی مربوط به مدیریت این شرکت با مقاله نیویورک پست ۲۰۲۰ حاوی اتهامات در مورد هانتر بایدن را تحویل دهد.

۳۵ قانونگذار حزب جمهوری‌خواه در نامه‌ای در روز پنجشنبه به زاکربرگ گفتند که یکی از بنیانگذاران فیس بوک باید همه سوابق و مطالب موجود در حال حاضر و آینده را که متا در اختیار خود دارد و نشان می‌دهد FBI گزارش نیویورک پست را که به هشدار‌های آژانس در مورد اطلاعات نادرست انتخابات مربوط می‌شود مورد توجه قرار می‌دهد، ارائه و حفظ کند و اقدامات فیس بوک را در پاسخ به آن مشخص کند.

در این نامه افزوده شد که زاکربرگ باید همین کار را با هرگونه ارتباط با کمیته ملی دموکرات در مورد مقاله نیویورک پست انجام دهد.

قانونگذاران نوشتند: «سانسور دولت محور و اجرا شده توسط غول فناوری، آزادی بیان و اندیشه آزاد آنلاین را سرکوب می‌کند، به گونه‌ای که به گفتمان عمومی آسیب می‌رساند.»

سرکوب مقاله نیویورک پست توسط فیس بوک و اتهامات مربوط به فساد خانواده بایدن که بسیار مرتبط با انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ است به دنبال راهنمایی FBI بسیار نگران کننده است.

در این نامه درخواست شده بود که متا اطلاعات را تا ۱۵ سپتامبر ارائه کند.

متا بلافاصله به درخواست برای اظهارنظر پاسخ نداد، اما این شرکت هفته گذشته گفت که هیچ چیزی در هشدار‌های FBI که به طور خاص به هانتر بایدن مربوط باشد وجود ندارد. FBI هفته گذشته در بیانه‌ای اعلام کرد که به طور معمول نهاد‌های بخش خصوصی ایالات متحده از جمله ارائه دهندگان رسانه‌های اجتماعی، اطلاعات احتمالی تهدیدات را اطلاع‌رسانی خواهد کرد تا بتوانند در مرود نحوه دفاع بهتر در برابر تهدیدات تصمیم بگیرند.

به نظر می‌رسد که زاکربرگ اخیرا در مصاحبه‌ای با جو روگان، پادکستر، مدیریت فیس بوک مقاله نیویورک پست را به هشدار‌های FBI ربط داده و گفته است که پیام کلی مقامات در مورد مداخله در انتخابات، فیس بوک را در حالت آماده باش قرار داده است. او گفت که انتشار این مقاله برای چند روز متوقف شد در حالی که داستان توسط شرکای بررسی حقایق شخص ثالث فیس بوک در حال بررسی است.

زاکربرگ گفت: «اگر FBI که من هنوز آن را به عنوان نهاد قانونی در کشور قبول دارم مجری قانون بسیار حرفه‌ای باشد و به ما بگویند که ما باید مراقب چیزی باشیم من این هشدار را جدی می‌گیرم.»

_________________________

منبع: بی‌بی‌سی نیوز