Gerdab.IR | گرداب

رگولاتور انگلیسی: خرید شرکت "اکتیویوژن" توسط مایکروسافت مخالف قوانین است

رگولاتور انگلیسی: خرید شرکت
تاریخ انتشار : ۱۴ شهريور ۱۴۰۱

محدود نشدن بازی‌ها به کنسول‌های خاص یکی از نگرانی‌های اصلی قانون‌گذاران این حوزه است.

به گزارش گرداب، رگولاتور ضدانحصاری بریتانیا معتقد است خریداری ۶۹ میلیارد دلاری شرکت اکتیوژن به دست مایکروسافت به رقابت در بازار کنسول‌های بازی ویدیویی، خدمات اشتراکی و بازی در فضای ابری لطمه می‌زند.

شرکت اکتیوژن بلیزارد سازنده بازی‌های معروفی مانند ندای وظیفه (Call of Duty) و جهان وارکرفت (World of Warcraft) است.

نهاد رقابت و بازار‌های بریتانیا این معامله را بزرگترین معالمه در صنعت بازی ویدیویی خوانده است که می‌تواند به این صنعت لطمه بزند؛ مگر این که مایکروسافت حاضر شود دسترسی رقیبانش به بازی‌های پرطرفدار شرکت اکتیویژن فراهم کند.

این رگولاتوری گفته است: «ما نگرانیم که مایکروسافت ممکن است از بازی‌های محبوبی مانند ندای وظیفه و جهان وارکرفت برای حذف رقیبان خود استفاده کند و از شکل‌گیری رقابت در این بازار جلوگیری کند».

مایکروسافت وکنسول آن ایکس‌باکس، به همراه سونی و نینتندو به مدت ۲۰ سال است که در بازار کنسول‌های بازی پیشتاز هستند و رقبای اندکی در این سال‌ها به این حوزه وارد شده‌اند.

مدیرعامل مایکروسافت و قائم‌مقام هیئت‌مدیره این شرکت، برد اسمیت در این رابطه گفته است:
«سونی به عنوان پیشتاز این بازار می‌گوید که نگران بازی ندای وظیفه است؛ اما ما متعهد هستیم که همان بازی را در عین حال بر روی پلی‌استیشن و مایکروسافت فراهم کنیم».

بسیاری از تحلیل‌گران از این اقدام رگولاتوری شگفت‌زده نشده‌اند و معتقدند معامله انحصارگرایانه نخواهند بود اگر رقبای مایکروسافت به بازی‌های این شرکت دسترسی داشته باشند و مایکروسافت به این مسئله متعهد شده است.

با این‌حال مایکروسافت باید تضمین‌های بیشتری در رابطه با این قضیه ارائه کند و به‌طور مکتوب انحصاری شدن این بازی‌ها را ضمانت کند.

این معامله هنوز نهایی نشده است و اکتیویژن باید یک سال مالی را به پایان برساند و در سال ۲۰۲۳ این معامله نهایی خواهد شد. این شرکت‌ها تا ۸ سپتامبر فرصت دارند تا پیشنهاد‌های خود برای نگرانی‌های این رگولاتوری را ارسال کنند.

منبع: itnews