Gerdab.IR | گرداب

ارز‌های دیجیتال ملی باید بدون اینترنت نیز قابل استفاده باشند

ارز‌های دیجیتال ملی باید بدون اینترنت نیز قابل استفاده باشند
تاریخ انتشار : ۰۶ مهر ۱۴۰۱

مقام سابق صندوق بین‌المللی پول معتقد است ارز‌های دیجیتال بانک مرکزی باید به اینترنت وابسته نباشند.

به گزارش گرداب، جان کیف یکی از مقامات سابق صندوق بین‌المللی پول معتقد است که ارز‌های دیجیتال بانک مرکزی یا CDBC‌ها باید به صورت آفلاین کار کنند. او معتقد است که چنین فناوری پیش از این به شکل کارت‌هایی با ارزش ذخیره‌شده وجود دارد که در دهه ۹۰ میلادی معرفی شده بودند.

این کارشناس ارشد بازنشسته بخش مالی صندوق بین‌المللی پول در زمینه فین تک و ارز‌های دیجیتال تخصص دارد، معتقد است ارز‌های دیجیتال ملی باید در سراسر جهان مورد پذیرش قرار گیرند. در سال ۱۹۹۳، بانک فنلاند اولین بانک در جهان شد که مفهوم ارزدیجیتال بانک مرکزی آفلاین را با راه‌اندازی سیستم کارت آوانت خود به اجرا در آورد.

کارت‌های آوانت برای ذخیره‌سازی پرداخت‌های آفلاین با استفاده از دستگاه کارت‌خوان سفارشی طراحی شده بودند. اما در سال ۲۰۰۶ با ظهور کارت‌های اعتباری و نقدی و پشتیبانی از فناوری کارت هوشمند، این کارت‌های آوانت حذف شدند. بانک مرکزی غنا در حال آزمایش یک کارت با ارزش ذخیره‌شده به نام eCedi است که می‌تواند با یک برنامه کیف‌پول دیجیتال یا یک کارت هوشمند بدون تماس برای پرداخت‌های آفلاین ارز دیجیتال بانک مرکزی استفاده شود. بانک مرکزی چین، بانک مرکزی کانادا و بانک مرکزی اروپا نیز در حال آزمایش چنین طرحی هستند.
________________________
منبع: رویترز