استفاده از فناوریهای نوین آموزشی که به هوشمندسازی آموزشها منجر شود به ماموریت ویژهای در دولت سیزدهم بدل شد
به گزارش گرداب، قانون جهش تولید دانش بنیان که حاصل همت و تلاش معاونت علمی و فناوری ریاستجمهوری و همکاری دولت و مجلس شورای اسلامی است، سعی دارد در چارچوب قانون و تکلیف، دستگاهها را به شکل تخصصی و در قالب ماموریتهای تعریف شده موظف به گام برداشتن در مسیر توسعه زیست بوم فناوری و نوآوری کند.
یکی از مخاطبان اصلی این قانون هم جوانان تحصیل کرده یا مشغول به تحصیل در دانشگاهها هستند که به عنوان موتور محرک جامعه شناخته میشوند؛ جوانانی که میتوانند با تخصص و دانش خود ایران را برای رویارویی با تحریمها و مشکلات یاری کنند. وزارت علوم، تحقیقات و فناوری هم به عنوان متولی تربیت و آموزش این نیروی کارآمد ملی موظف شده است تا فضا را برای فعالیتهای علمی و فناورانه آنها مهیا کند.
به نقل از معاونت علمی ریاستجمهوری، در همین راستا، هیات وزیران به این وزارتخانه تکلیف کرده است تا با تصویب رشتههای جدید یا اصلاح رشتههای موجود در تمامی رشتهها پیوست کارآفرینی، مهارت افزایی و اشتغالزایی را منظور کند.
همچنین وزارت علوم، تحقیقات و فناوری موظف است استفاده از فناوریهای نوین آموزشی همچون واقعیت افزوده، واقعیت مجازی و آموزش مجازی در محیط های هوشمند را در کنار آموزشهای حضوری ظرف ۶ ماه از تاریخ ابلاغ این آییننامه تصویب و اجرایی کند.