Gerdab.IR | گرداب

مدیریت فعالیت‌های نگهداری و تعمیرات سازمان‌ها با نرم‌افزار ایرانی

مدیریت فعالیت‌های نگهداری و تعمیرات سازمان‌ها با نرم‌افزار ایرانی
تاریخ انتشار : ۱۵ آبان ۱۴۰۱

نرم‌افزار مدیریت نگهداری و تعمیرات از دستاوردهای محققان یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان است که بهره‌گیری از آن موجب کاهش هزینه‌ها می‌شود.

به گزارش گرداب، کوروش عمرانی، عضو هیات مدیره این شرکت دانش‌بنیان با اشاره به اینکه نرم‌افزار مدیریت ایران‌ساخت، تمامی فعالیت‌های نگهداری و تعمیرات را در سازمان به عهده دارد، گفت: این فرآیند با معرفی تجهیزات و ماشین‌آلات و اختصاص دستورالعمل‌های نگهداری پیشگیرانه آنها انجام می‌شود و سپس با کارکرد ماشین‌آلات نرم‌افزاری اقدام به تهیه برنامه‌های دوره‌ای پیشگیرانه ماشین‌آلات می‌کند.

به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی معاونت علمی ریاست‌جمهوری، وی با بیان اینکه این سیستم مدیریت نگهداری و تعمیرات همچنین قابلیت ثبت کلیه فعالیت‌های اضطراری اتفاق افتاده سازمان را در خود دارد، ادامه داد: این نرم‌افزار مبتنی بر فضای ابری، مدت زمان لازم برای ایجاد و تکمیل دستورکارها را کاهش می‌دهد. همچنین این قابلیت را به تکنسین‌ها می‌دهد تا با استفاده از یک دستگاه تلفن همراه، جزئیات اصلی را در محل تعمیر اضافه و بازیابی کنند.

عضو هیات مدیره این شرکت اظهار کرد: امروزه برای تهیه سیستم مدیریت نگهداری و تعمیرات از خارج از کشور باید ۳۵ میلیارد تومان هزینه شود، در حالی که تهیه نمونه ایران‌ساخت آن با همان قابلیت‌ها با مبلغ ۲ میلیارد تومان ممکن است.