Gerdab.IR | گرداب

آسیب‌پذیری امنیتی خودروهای هوندا، نیسان و تویوتا / احتمال سرقت و هک خودرو

آسیب‌پذیری امنیتی خودروهای هوندا، نیسان و تویوتا / احتمال سرقت و هک خودرو
تاریخ انتشار : ۱۶ آذر ۱۴۰۱

هکرها می‌توانند از راه دور به اپلیکیشن این خودروها نفوذ کرده و قفل ماشین را باز کنند و استارت بزنند.

به گزارش گرداب، اپلیکیشن‌های خودروی شرکت‌های معروفی چون هوندا، نیسان، اینفینیتی و آگورا دارای آسیب‌پذیری امنیتی است. این آسیب‌پذیری هکرها و همچنین سازمان‌های اطلاعاتی دولت‌ها را قادر می‌سازد از راه دور قفل ماشین را باز کرده و از طریق لپ‌تاپ خودرو را روشن کنند.

پلتفرم سیریوس اکس ام (SiriusXM) عامل این آسیب‌پذیری است. این پلتفرم متصل به اینترنت در خودروها فعالیت می‌کند. شرکت‌هایی چون آکورا، بی ام و، هیوندای، هوندا، اینفینیتی، جگوار، لندکروز، لکسوس، نیسان، سوبارو و تویوتا از این پلتفرم استفاده می‌کنند.

 این آسیب پذیری در سرویس مدیریت از راه دور خودرو های مورد اشاره وجود دارد. محققان معتقدند علاوه بر آسیب‌پذیری فیزیکی و خطر سرقت خودرو، داده‌های شخصی کاربر از جمله مکان‌ها و ساعت استفاده از خودرو نیز می‌تواند هک شود.

هکرها برای در اختیار گرفتن کنترل خودرو، تنها کافی است شماره VIN آن را داشته باشند و با کمک یک اسکریپت پایتون می‌توانند دستور هدایت وسیله نقلیه دهند. در بررسی‌های محققان خودروهای نیسان، هوندا، اینفینیتی و آگورا نیز از این نقص عمده رنج می‌بردند.

با علنی شدن این گزارش سیریوس اکس ام این مشکل را برطرف کرده است؛ اما همچنان احتمال هک خودروهای متصل به اینترنت وجود دارد. دیجیتالی شدن خودروها این مشکل را دارد که ممکن است خودروها را به ماشین کنترلی‌هایی در دست هکرها تبدیل کند.