Gerdab.IR | گرداب

آزار و شکنجه حیوانات در شرکت ایلان ماسک

آزار و شکنجه حیوانات در شرکت ایلان ماسک
تاریخ انتشار : ۱۶ آذر ۱۴۰۱

شرکت نورالینک متعلق به ایلان ماسک به دلیل نقض احتمالی حقوق حیوانات با تحقیق از سوی دولت فدرال روبرو شده است.

به گزارش گرداب، این در حالی است که کارمندان در داخل شرکت از تسریع انجام آزمایش روی حیوانات که به آزار و مرگ و میر آن‌ها منجر شده بود، شکایت داشتند.

شرکت نورالینک مشغول توسعه یک ایمپلنت مغزی است که در آینده به افراد معلول کمک می‌کند دوباره راه بروند و همچنین درمانی برای بیماری‌های عصبی دیگر فراهم می‌کند.

تحقیق فدرال از این شرکت در ماه‌های اخیر و توسط بازرس کل وزارت کشاورزی آمریکا آغاز شده است. همچنین به گفته منابع آگاه این تحقیق بنابر درخواست دادستان فدرال انجام شده و تمرکز اصلی آن نیز نقض قانون رفاه حیوانات است. قانون مذکور بر رفتار محققان با حیوانات و برخی آزمایش‌ها روی آن‌ها نظارت دارد.

تحقیق در حالی انجام می‌شود که تعداد زیادی از کارمندان نورالینک درباره فرایند تست روی حیوانات ناراضی هستند از جمله آنکه در برخی شکایت‌های داخلی کارمندان ذکر کرده اند فشار ایلان ماسک مدیر ارشد اجرایی برای تسریع در توسعه تراشه به خراب شدن آزمایش‌ها منجر شده است.

خبرگزاری رویترز با بررسی چند سند و مصاحبه با بیش از ۲۰ کارمند فعلی و سابق نورالینک این اطلاعات را اعلام کرده است. به گفته کارمندان آزمایش‌های شکست خورده بار‌ها تکرار شدند و در نتیجه تعداد حیواناتی که تحت آزمایش قرار گرفتند و کشته شدند نیز بیشتر شد.

اسناد مربوط شامل پیام‌های گزارش نشده، فایل‌های صوتی و ایمیل‌های متعدد است. در این میان ماسک و دیگر مدیران ارشد نورالینک به درخواست‌ها برای اظهار نظر پاسخی نداده اند.