Gerdab.IR | گرداب

فعالیت‌های نورالینک زیر ذره‌بین فدرال آمریکا

فعالیت‌های نورالینک زیر ذره‌بین فدرال آمریکا
تاریخ انتشار : ۱۶ آذر ۱۴۰۱

آزمایش‌های اخیر نورالینک باعث شده است تا فدرال تحقیقاتی را در این زمینه آغاز کند. زیرا این فعالیت‌ها با هدف پیشبرد توسعه‌های شرکت باعث مرگ و رنج بی مورد در حیوانات شده است.

به گزارش گرداب، اداره بازرسی کل وزارت کشاورزی در ایالات متحده USDA بررسی‌های خود را روی آزمایشات نورالینک آغاز کرده است. گزارش‌های اخیر نشان می‌دهد این شرکت احتمالا رفاه حیوانات را در آزمایشات خود نقض کرده است. طبق گزارش رویترز، کارمندان نورالینک در مورد آزمایشات وی در پی و باعجله این شرکت ابراز نگرانی کردند. زیرا این اقدامات ناراحتی و رنج و در نهایت مرگ تعدادی از حیوانات را به دنبال داشته است.

USDA پس از بررسی‌های خود اعلام کرد نورالینک در آزمایشات خود از سال ۲۰۱۸ تاکنون ۱۵۰۰ حیوان از قبیل گوسفند، خوک و میمون را کشته است. کارمندان نیز اعلام کردند ایلان ماسک فشار‌هایی را برای تسریع آزمایشات بر آن‌ها وارد میکرد که نتیجه آن آزمایشات پر عیب و نقص و کشتن حیوانات بود.

رویترز نیز اسناد داخلی نورالینک را مورد بررسی قرار داد. گزارشی که پس از این بررسی منتشر کرد نشان می‌داد حدود ۴ آزمایش مشکوک در بین دیگر آزمایشات قرار داشت که شامل ۸۶ خوک و دو میمون بود. در هر ۴ آزمایش به دلیل بروز خطای انسانی نتایج بدست آمده مشکوک بود. به همین دلیل نورالینک آزمایشات را تکرار کرده است و این به معنی مرگ و میر حیوانات بیشتر است. یکی از کارمندان ناراضی نیز پیامی را بدین منظور منتشر کرد که در آن به عدم آمادگی و استرس کارکنان در اثر جراحی‌های عجولانه اشاره دارد، شرایطی که باعث ایجاد اشتباه از سوی کارکنان خواهد شد.