Gerdab.IR | گرداب

استفاده پنهانی آمریکا از جاسوس‌افزار جدید صهیونیست‌ها

استفاده پنهانی آمریکا از جاسوس‌افزار جدید صهیونیست‌ها
تاریخ انتشار : ۱۹ آذر ۱۴۰۱

نیویورک تایمز گزارش می‌دهد که اداره مبارزه با مواد مخدر آمریکا به‌طور پنهان از ابزار‌های جاسوسی شرکت اسرائیلی پراگان استفاده می‌کند.

به گزارش گرداب، دولت آمریکا سال گذشته علیه سوءاستفاده از جاسوس‌افزار‌ها برای هدف قرار دادن حریم شخصی فعالان اجتماعی، خبرنگاران و شهروندان ساده موضع محکمی گرفت؛ با این حال همچنان رواج صنعت باج‌افزار و استفاده نهاد‌های دولت‌های غربی از آن برای نفوذ به تلفن‌های همراه و سرقت داده‌ها ادامه دارد.

روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز گزارش می‌دهد که دولت آمریکا همچنان به استفاده از جاسوس‌افزار می‌دهد.

در این گزارش آشکار می‌شود که اداره مبارزه با مواد مخدر آمریکا به‌طور پنهان از ابزار هکری به نام گرافیت (Graphit) استفاده می‌کند. این ابزاری است که شرکت صهیونیستی پراگون (Pragon) توسعه می‌دهد. پنج منبع مرتبط با این آژانس فدرال آمریکا، استفاده تجاری از این جاسوس‌افزار را تایید کرده‌اند.

در پاسخ به این مسئله اداره مبارزه با مواد مخدر آمریکا در بیانیه‌ای گفته است که کارمندان آن «در حال استفاده از ابزار‌های تحقیقاتی قانونی در دسترس هستند تا کارتال‌های خارجی و افرادی که مسئول مرگ ۱۰۷,۶۲۲ نفر آمریکایی بر اثر استفاده از مواد مخدر در سال اخیر هستند، شناسایی شوند».

جاسوس‌افزار گرافیت به جمع‌آوری داده از فضای ابری می‌پردازد و داده‌هایی که از تلفن‌های همراه بر فضای ابری بک‌آپ می‌شوند را هدف قرار می‌دهد. به گفته کارشناسان امنیت سایبری شناسایی این نفوذ‌ها و سرقت اطلاعات بسیار دشوار خواهد بود.

حضور نخست وزیر سابق صهیونیست‌ها در تیم مدیریت جاسوس‌افزار

نیویورک تایمز در گزارش خود به گفته یک مقام مسئول می‌گوید که خرید و فروش‌های شرکت پراگان به دست دولت این رژیم تایید می‌شود. «این شرکت حدود سه سال پیش توسط ایهود شنئورسون، فرمانده سابق واحد ۸۲۰۰ اسرائیل اداره می‌شود». این واحد اسرائیلی در حوزه جاسوسی و نفوذ فعالیت می‌کند.

برطبق گفته افسران سابق واحد ۸۲۰۰ اسرائیل و یک مقام برجسته این رژیم «اغلب مسئولان اجرایی این شرکت افسران اطلاعاتی بازشنسته آمریکا هستند که تعدادی از آن‌ها برای شرکت NSO نیز کار می‌کردند».

شرکت NSO سازنده جاسوس‌افزار پگاسوس است. سال گذشته مشخص شد که جاسوس‌افزار پگاسوس توسط دولت‌های غربی برای جاسوسی از رقیبان، شهروندان و فعالان اجتماعی استفاده شده است. تایمز همچنین گزارش می‌دهد که ایهود باراک نخست‌وزیر سابق رژیم اشغالگر عضو هیئت مدیره شرکت پراگون است.