کمیسیون اروپا به متا پلتفرمز که شرکت مادر فیسبوک است، درباره نقض قوانین ضد انحصارطلبی این بلوک هشدار داد.
به گزارش گرداب، بازوی اجرایی اتحادیه اروپا اعلام کرد درباره مختل کردن رقابت در بازارهای تبلیغات طبقه بندی شده آنلاین و سوءاستفاده شرکت متا پلتفرمز از موقعیت برتر خود در سرویس "فیس بوک مارکت پلِِیس"، تحقیق خواهد کرد.
تیم لمب، سخنگوی شرکت متا در بیانیهای اعلام کرد: ادعای کمیسیون اروپا، بی پایه و اساس است. ما به همکاری با رگولاتور اروپایی برای ثابت کردن این که نوآوری محصول ما، به نفع مصرف کننده و رقابت است، ادامه میدهیم.
منابع آگاه ماه گذشته به رویترز گفتند: رگولاتورهای ضد انحصارطلبی اتحادیه اروپا، سرگرم طرح اتهامات علیه شرکت متا بر سر استفاده از داده مشتریان و مرتبط کردن سرویس تبلیغات طبقه بندی شده با شبکه اجتماعی خود است.
کمیسیون اروپا روز جاری از این که متا، شروط تجارت غیرمنصفانه برای رقیبانش در "فیس بوک مارکت پلِِیس" که سرویس تبلیغات طبقه بندی شده این شرکت است، تعیین کرده است و میخواهد که آگهی دهندگان، در شبکههای اجتماعی فیس بوک یا اینستاگرام تبلیغ کنند، نگران است.
بر اساس گزارش رویترز، کمیسیون اروپا، ژوئن سال گذشته تحقیقاتی را درباره فیس بوک آغاز کرد تا معلوم شود آیا این شبکه اجتماعی، به شکل غیرمنصفانه از داده آگهی دهندگان برای رقابت با آنها در بخش تبلیغات طبقه بندی شده آنلاین، استفاده کرده است.