وزیر ارتباطات: متا پاسخی نداده است

وزیر ارتباطات: متا پاسخی نداده است
تاریخ انتشار : ۲۳ آذر ۱۴۰۱

وزیر ارتباطات در واکنش به ادعای یکی از نمایندگان که گفته بود متا به درخواست ایران برای معرفی نماینده پاسخ داده است، این موضوع را تکذیب کرد.

به گزارش گرداب، وزیر ارتباطات حاشیه جلسه هیات دولت و در جمع خبرنگاران، ادعای جواد نیک‌بین، نماینده کاشمر در مجلس مبنی بر پذیرش شرایط ایران از سوی متا را رد کرد.

عیسی زارع‌پور گفت: ما چنین خبری نداریم. هر از گاهی چنین صدایی از دوستان نماینده به گوش می‌رسد. در مورد موضوع اخیر بنده اطلاعی ندارم. چون نامه را مرکز ملی فضای مجازی زده است، من صبح از دوستان مرکز ملی هم پرسیدم و گفتند هنوز پاسخی دریافت نکرده‌ایم و این صحبتی که این روز‌ها توسط یکی از نمایندگان محترم مجلس مطرح شده بود ظاهراً حدس و گمان است.

مرکز ملی فضای شانزدهم آذرماه در نامه‌ای به متا به این شرکت ده روز فرصت داده بود نمایندگان رسمی، قانونی و پاسخگوی اینستاگرام و واتس‌اپ در ایران را معرفی کنند. در این نامه نسبت به «بسترسازی برای توسعه اغتشاشات اخیر و عدم پاسخگویی و مسئولیت‌پذیری در خصوص مکاتبات رسمی پیشین توسط نهاد‌های مسئول ایرانی به شرکت متا» اعتراض شده بود.

زارع‌پور در پاسخ به سوال خبرنگاران در مورد افزایش حق اشتراک تلفن ثابت شرکت مخابرات نیز توضیح داد: چند بار توضیح داده‌ام. شرکت مخابرات ایران یک شرکت خصوصی است و باید درآمد و هزینه‌اش همخوانی داشته باشد تا به مردم خدمات ارائه کند. شرکت مخابرات هم فقط تلفن نیست. منابعش که عمدتا از طریق تلفن ثابت و اینترنت ثابت است صرف توسعه شبکه می‌شود. الان شبکه داخل شهر و استان در اختیار این شرکت است و برای توسعه و نوسازی آن نیاز به منابع دارد.

او ادامه داد: چند سال است که تعرفه‌های این شرکت تغییر نکرده بود. افزایش تعرفه در کمیسیون تنظیم مقررات تصویب و ابلاغ شد. در مقابل این حداقل کارکرد قبوض، بسته مکالمه‌ای برای مردم در نظر گرفته شده است. ۴ هزار دقیقه با تلفن ثابت و ۵ ساعت با تلفن همراه که جزئیات آن ارائه شده است.