Gerdab.IR | گرداب

هزینه سنگین سموم تزریقی، اعدام‌ها در آمریکا را کاهش داد!

تاریخ انتشار : ۰۱ دی ۱۳۸۹

رسانه‌های آمریکایی می‌گویند، شمار زیادی از احکام اعدام به ویژه در 5 ایالت آمریکا به دلیل هزینه سنگین تهیه داروی اصلی اجرای اعدام‌های تزریقی، به تعویق افتاده است.

مرکز اطلاعات مربوط به مجازات مرگ در آمریکا اعلام کرد که به دلیل پرهزینه بودن تهیه سموم مرگبار تزریقی برای اجرای احکام اعدام، آمار اعدام‌ها در این کشور کاهش محسوسی داشته است.

به گزارش گرداب به نقل از ایرنا، این نهاد آمریکایی روز سه شنبه گزارش داد که به این ترتیب آمار اعدام‌ها در آمریکا به پایین‌ترین حد خود از سال 1976 میلادی رسیده است.

طبق گزارش این نهاد آمریکایی، در آمریکا طی امسال در مجموع 114 حکم اعدام صادر که 46 حکم اجرا شده که این رقم نسبت به سال گذشته که 52 نفر بوده 12 درصد کاهش یافته است.

ایالت تگزاس نیز با مجموع 17 فقره اعدام در صدر ایالتهای آمریکا در خصوص اجرای حکم اعدام قرار دارد.

ریچارد دیتر، سرپرست مرکز اطلاعات مربوط به مجازات اعدام در آمریکا گفته است: «به دلیل هزینه‌های سنگین اجرای احکام اعدام و یا به دلیل منصفانه نبودن و یا ترس از اعدام بی گناهان و یا هر دلیل دیگری،‌ قضات آمریکایی در سال 2010 از صدور مجازات‌های اعدام دوری گزیده‌اند.»

رسانه‌های آمریکایی این آمار را عملا رد کرده‌اند و گفته‌اند که شمار زیادی از احکام اعدام به ویژه در 5 ایالت آمریکا به دلیل هزینه سنگین تهیه داروی اصلی اجرای اعدام‌های تزریقی، به تعویق افتاده است.

در توضیح دلیل کمبود سم کشنده تزریقی و افزایش هزینه‌های اجرای اعدام‌ها در آمریکا گفته شده که دولت امریکا این سموم را از انگلیس که حکم اعدام در آن منسوخ شده تهیه می‌کرده است، اما در یکی دو سال اخیر به دلیل آن که دولت انگلیس صدور این دارو به کشورهای دیگر را نیز ممنوع کرده تهیه آن برای آمریکایی‌ها هم با دشواری روبرو شده است.

مجموع اعدام‌ها در آمریکا طی 34 سال گذشته (‌از سال 1976 تاکنون) یکهزارو 234 فقره اعلام شده که نزدیک به نیمی از این اعدام‌ها در دو ایالت تگزاس و ویرجینیا به اجرا در آمده‌اند.