Gerdab.IR | گرداب

روبوتاکسی‌های بایدو به پکن رسیدند

روبوتاکسی‌های بایدو به پکن رسیدند
تاریخ انتشار : ۱۰ دی ۱۴۰۱

این شرکت چینی می‌خواهد تا سال 2023 بزرگترین ناوگان خودروهای بدون راننده در جهان را داشته باشد.

به گزارش گرداب، بایدو شرکت فناوری چینی که در مقابل گوگل فعالیت می‌کند، مجوز تست کامل خودروهای کاملا بدون سرنشین در در اطراف پایتخت چین دریافت کرده است. بایدو در مرحله نخست 10 روبوتاکسی راه می‌اندازد که در محدوده 20 کیلومتر مربعی یکی از نواحی پکن فعالیت خواهند کرد.

پیش از این بایدو مجوز فعالیت تاکسی بدون سرنشین در پکن را دریافت کرده بود اما این مجوز منوط به حضور اوپراتور انسانی در صندلی جلوی خودرو بود. سرویس قبلی انتفاعی نیز نبود و به شکل رایگان مسافران را منتقل می‌کرد تا اطلاعات لازم برای پژوهش‌های دقیق‌تر در این باره فراهم شود.

شرکت بایدو پیش از این در استان ووهان رشد شگفت‌انگیزی داشت و توانست سرویس پولی تاکسی‌های بدون راننده خود با نام آپولو گو را در تابستان اجرایی کند. بایدو ناوگانی از روبوتاکسی‌ها را در چونگ‌کینگ نیز در اختیار دارد.

تا انتهای سه ماهه سوم سال 2022 سرویس آپولو گو متعلق به بایدو 1.4 میلیون سفر بدون راننده داشت و این روبوتاکسی‌ها بیش از 100 کیلومتر مربع در چین مسافرت داشته‌اند. بایدو همچنین گفته است که به این سرویس 200 خودرو دیگر اضافه خواهد کرد و تبدیل به بزرگترین ناوگان خودروهای بدون سرنشین دنیا خواهد شد.

منبع: سایبرنیوز