Gerdab.IR | گرداب

پیش‌بینی‌های هوش مصنوعی از وضعیت جهان در سال ۲۰۲۳

پیش‌بینی‌های هوش مصنوعی از وضعیت جهان در سال ۲۰۲۳
تاریخ انتشار : ۲۵ دی ۱۴۰۱

محققان با کمک هوش مصنوعی اتفاقات احتمالی سال آینده را پیش‌بینی کردند.

به گزترش گرداب، موسسه visualcapitalist در چهارمین پیش‌بینی سالانه با کمک هوش مصنوعی و بررسی انسانی حدود بیش از ۵۰۰ مقاله تحلیلی، احتمالات قابل توجه سال ۲۰۲۳ را در ۵ حیطه اقتصاد، فناوری، بازارها، جغرافیای سیاسی و سایر موارد ارائه کرده است.

فناوری:

در این حوزه پیش‌بینی شده که فشار‌های تنظیم‌گری بر تیک‌تاک و سایر شرکت‌های فناوری افزایش داشته باشد. همچنین گوگل احتمالا دسترسی‌ها برای جستجو را تسهیل خواهد کرد و سلطه این شرکت فناوری بر حوزه جستجو از دست خواهد رفت. همچنین پیش‌بینی شده که استفاده از هوش مصنوعی در انجام کار‌ها بیش از پیش رواج خواهد داشت.

بازار‌های مالی:

انتشار اوراق قرضه، افت ارزش دارایی‌هایی که حباب داشتند (مانند NFT)، ادامه رکود و افت بازار ارز‌های دیجیتال و رونق تجارت کامودیتی‌ها
انتشار اوراق، افت ارزش دارایی‌هایی که بیش از حد باد کرده بودن، ادامه‌ی رکود و افت بازار رمزارز‌ها و رونق تجارت کامودیتی‌ها (مواد اولیه و خام صنایع) از پیش‌بینی‌های سال ٢٠٢٣ در این بخش هستند.

اقتصاد:

با کمک هوش مصنوعی این محققان پیش‌بینی کرده‌اند که ارزش دلار افت خواهد داشت و سلطه این ارز بر بازار‌های جهان به پایان خواهد رسید. از سوی دیگر پیش‌بینی شده که اقتصاد چین پس از وقفه اخیر ناشی از کرونا دوباره به رونق بازخواهد گشت.
خطر رکود جهانی همچنان بالاست. در این پیش‌بینی چنین آمده که آمریکا از رویارویی با این خطر تا اندازه زیادی اجتناب کرده است که شاید دلیل اصلی آن قربانی کردن اروپا و کوچ صنایع مختلف از این قاره به مقصد آمریکا باشد.

نرخ‌های بهره همچنان بالا خواهد رفت. شرکت‌های فناوری احتمالا دست به تعدیل نیرو و کنترل هزینه خواهند زد. تورم تا حدی کنترل خواهد شد و شرکت‌های فناوری بیشتری از چین خارج خواهند شد.
میانگین نرخ رشد تولید ناخالص داخلی در دنیا نیز بین ۲ تا ۵.۱ درصد خواهد بود.

جغرافیای سیاسی:

اروپا همچنان با مشکلات عدیده‌ای روبرو خواهد بود، نبرد روسیه و اوکراین به پایان نخواهد رسید و کشور‌های اتحادیه اروپا با چالش مهمی روبرو خواهند بود.
پیش‌بینی شده که چین به تایوان حمله نخواهد کرد و تنش بین دولت‌ها و شهروندان افزایش خواهد داشت

سایر موارد

انرژی هم‌چنان (بیشتر برای اروپا و آفریقا) بسیار گران باقی خواهد ماند و این مسئله اثرات منفی زیادی در تورم و صنعت این قاره به جا خواهد گذاشت.
فرهنگ اشتغال باز (رویکرد‌هایی همچون دورکاری) رواج بیشتری خواهد داشت و آموزش با مشکلات بیشتری روبرو خواهد شد.

پیش‌بینی شده که در سال آینده برنامه‌های بازیافت در برند‌ها شدت و تعدد خواهد گرفت.
نهایتا مورد آخر به هند مربوط است که پیش‌بینی شده همچنان روی امواج رونق و قدرت اقتصادی پیشرفت کند. هند به تازگی جای انگلستان را در میان ۵ اقتصاد برتر دنیا گرفت.
شایان ذکر است که تمام این احتمالات بدون در نظر داشتن اتفاقات ناگهانی مانند بیماری، جنگ و بلایای طبیعی پیش‌بینی شده است و سال ۲۰۲۳ مانند سال سال‌های قبل می‌تواند سالی پر از غافلگیری، فرصت و تهدید باشد.

___________________

منبع:

 https://www.visualcapitalist.com/predictions-۲۰۲۳/

utm_source=rss&utm_medium=rss&utm_campaign=predictions-۲۰۲۳