Gerdab.IR | گرداب

توسعه همکاری‌های مشترک صنعت فولاد با دانش‌بنیان‌ها

توسعه همکاری‌های مشترک صنعت فولاد با دانش‌بنیان‌ها
تاریخ انتشار : ۲۶ دی ۱۴۰۱

تفاهم‌نامه‌ای در راستای توسعه همکاری‌های مشترک بین شرکت صنایع معدنی و یکی از شرکت‌های فناور و به منظور اجرای طرح کنترل مانیتورینگ یکپارچه سیستم اتوماسیون آب و گاز صنعتی و مصارف جانبی در فولاد سنگان منعقد شد.

به گزارش گرداب، با هدف برقراری ارتباط اثربخش و همکاری‌های تنگاتنگ و به منظور نفوذ و توسعه فناوری، بومی‌سازی و خودکفایی در صنایع معدنی و در راستای حمایت از شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان با استفاده از قوانین و مقررات کشوری، تفاهم‌نامه‌ای بین پارک علم و فناوری خراسان رضوی به نمایندگی مسعود میرزائی شهرابی رئیس پارک و یکی از شرکت‌های سرمایه‌گذاری به امضا رسید.

این تفاهم‌نامه در راستای توسعه همکاری‌های مشترک بین شرکت صنایع معدنی فولاد سنگان خراسان و یکی از شرکت‌های فناور و به منظور عملیات طراحی، مهندسی و تامین و اجرای طرح کنترل مانیتورینگ یکپارچه سیستم اتوماسیون آب و گاز صنعتی و مصارف جانبی در فولاد سنگان منعقد شد.

اجرای پروژه کنترل و مانیتورینگ یکپارچه سیستم آب و گاز صنعتی و مصارف جانبی در سه فاز طراحی، تامین و اجرا از تاکیدات این تفاهم‌نامه است که در صورت تایید هر فاز به فاز بعدی راه پیدا خواهد کرد.

این تفاهم‌نامه به دنبال همکاری و سرمایه‌گذاری در راستای ایجاد و توسعه شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان در حوزه‌های مرتبط با فعالیت‌های این شرکت دانش‌بنیان، حمایت معنوی و مادی از نفوذ فناوری و بومی‌سازی مواد و تجهیزات مورد نیاز صنایع معدنی و مشارکت در گسترش تحقیق و توسعه در زمینه فناوری‌های صنایع معدنی است.

طبق این تفاهم‌نامه این شرکت دانش‌بنیان در فاز اول نسبت به عملیات طراحی، مهندسی، ساخت، نصب، تست و راه‌اندازی سه دستگاه نمونه‌گیر اتوماتیک دوغابی و یک دستگاه نمونه‌گیر اتوماتیک نوار نقاله در واحد‌های گندله‌سازی و کنستانتره شرکت صنایع معدنی فولاد سنگان اقدام خواهد کرد.

در صورت تایید، در فاز دوم پنج دستگاه نمونه‌گیری دیگر اضافه خواهد شد.

با اجرای موفق موضوع این تفاهم‌نامه، نمونه‌گیری‌های اتوماتیک با هدف دستیابی به نمونه‌های معرف محصولات میانی واحد‌های کنستانتره سنگ آهن مورد تایید استاندارد ایزو ۳۰۸۳ و ایزو ۱۶۷۴۳ در شرکت فولاد سنگان نصب خواهد شد و مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت.

از اهداف مشخص شده این تفاهم‌نامه همکاری و سرمایه‌گذاری در راستای ایجاد و توسعه شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان در حوزه‌های مرتبط با فعالیت‌های شرکت، حمایت مادی و معنوی از نفوذ فناوری و بومی‌سازی مواد و تجهیزات مورد نیاز صنایع معدنی و مشارکت در گسترش تحقیق و توسعه در زمینه فناوری‌های صنایع معدنی و فولادی است.