Gerdab.IR | گرداب

تاثیرات رکود اقتصادی آمریکا بر متا و مایکروسافت / واگذاری دفاتر دو غول فناوری در سیاتل

تاثیرات رکود اقتصادی آمریکا بر متا و مایکروسافت / واگذاری دفاتر دو غول فناوری در سیاتل
تاریخ انتشار : ۲۷ دی ۱۴۰۱

متا و مایکروسافت دو فضای اداری خود در منطقه سیاتل را به دلیل تغییر ماهیت کار به کار ترکیبی (حضوری و از راه دور) و رکود گسترده‌تر اقتصادی که بر بازار فناوری نیز تاثیر گذاشته، واگذار می‌کنند.

به گزارش گرداب و به نقل از گیک وایر، متا، شرکت مادر فیسبوک، فضای ۶ طبقه خود را در ساختمان «آربور بلاکس ۳۳۳» (Arbor Blocks ۳۳۳) در نزدیکی مرکز شهر سیاتل و همچنین ساختمان «بلوک ۶»، که دارای فضایی به مساحت بیش از ۳۰ هزار مربع در مجتمع «اسپرینگ دیستریکت» و در شرق سیاتل و اقع شده را اجاره می‌دهد. منطقه سیاتل دومین مرکز بزرگ مهندسی متا است.

تصمیمات جدید متا در زمان رکود اقتصادی

تاثیرات رکود اقتصادی آمریکا بر متا و مایکروسافت / واگذاری دفاتر دو غول فناوری در سیاتل

                  یکی از ساختمان‌های اداری شرکت متا در ساختمان «آربور بلاکس ۳۳۳» در شهر سیاتل

تریسی سخنگوی متا گفت: در چند سال گذشته به امکانات جدیدی که بتوانند به عنوان جایگزین دفتر اداره شرکت در نظر گرفته شوند، فکر کرده است. او در این باره در بیانیه‌ای اعلام کرد: ما سرمایه‌گذاری‌های متمرکز و متعادل را برای حمایت از استراتژیک‌ترین اولویت‌های بلندمدت خود و باز کردن راه در جهت ایجاد امکان جدیدی به عنوان محل کار را در اولویت قرار داده‌ایم. " کلایتون در بیانیه‌ای گفت:این تصمیم در حالی گرفته شده که شرکت متا در ماه اکتبر ۲۰۲۲ دفاتر جدیدی را در ناحیه اسپرینگ افتتاح کرده بود، متا در منطقه «اسپرینگ» شهر سیاتل چندین دفتر دارد.

متا از زمانی که برای اولین بار در سال ۲۰۱۰ یک دفتر کوچک در سیاتل تأسیس کرد، به طور پیوسته در این منطقه رشد کرده است تا جایی که امروزه در سیاتل نزدیک به ۸ هزار کارمند دارد.

اما این غول فناوری در مواجهه با رکود اقتصادی با سؤالات اساسی در مورد آینده تجارت خود مواجه است. سهام متا در سال گذشته نزدیک به ۶۰ درصد کاهش یافته است و این شرکت در ماه نوامبر اعلام کرد که ۱۳ درصد از نیروی کار خود معادل بیش از ۱۱ هزار نفر را اخراج خواهد کرد. بیش از ۷۰۰ نفر در منطقه سیاتل تحت تأثیر این تصمیم قرار گرفته‌اند.

شرکت، متا اعلام کرده برنامه ریزی شده است تا این کمپانی به دلیل رکود اقتصادی املاک و مستغلات خود را کاهش دهد. در راستای سیاست جدید متا این کمپانی کار از راه دور کارمندانش را پذیرفته است.

شرکت متا ضمن کاهش بخشی از املاک و مستغلات خود، ملکی دیگر را در یکی دیگر از شهر‌های ایالت واشگتن را به دارایی‌های خود خواهد افزود. کلایتون گفت که متا همچنان قصد دارد در تابستان امسال یک ساختمان جدید به نام ساختمان «ایکس» در شهر ردموند افتتاح کند.

مایکروسافت هم از سیاتل می‌رود؛ بخشی از کارمندان دور کار می‌شوند

تاثیرات رکود اقتصادی آمریکا بر متا و مایکروسافت | واگذاری دفاتر دو غول فناوری آمریکایی در سیاتل

به گزارش پیوجت ساوند بیزنس ژورنال، مایکروسافت اجاره ساختمان خود در مرکز شهر بلولو در ایالت واشکنگتن بافضایی به مساحت ۵۲ هزار متر مربعی را تمدید نخواهد کرد.

یکی از سخنگویان این کمپانی در سخنانی به گیک وایر گفت: ما تصمیم گرفته‌ایم اجاره نامه خود را زمانی که در ژوئن ۲۰۲۴ منقضی می‌شود تمدید نکنیم. مایکروسافت به طور مداوم مجموعه املاک و مستغلات خود را ارزیابی می‌کند تا اطمینان حاصل کند که ما مکانی استثنایی برای کار و ایجاد همکاری و محیطی مناسب‌تر برای کارمندان خود فراهم می‌کنیم.

مایکروسافت یک مدل محل کار ترکیبی را پیاده سازی کرده است که انعطاف پذیری بیشتری را برای کار از راه دور ارائه می‌دهد. از آنجایی که شرکت‌های فناوری سیاست‌های کار ترکیبی دائمی را اتخاذ می‌کنند، بسیاری در حال ارزیابی مجدد املاک و مستغلات موجود و برنامه‌های آتی خود هستند. گزارش اول سایت کیو ۴ به نقل از «سی بی آر ای» که اطلاعاتی درباره بازار املاک و مستغلات منطقه سیاتل ارائه می‌دهد، می‌نویسد: «باز تعریف فضای اداری منجر به بن‌بست اجاره می‌شود.»

آمازون نیز در ژوئیه ۲۰۲۲ اعلام کرد که ساخت و ساز پنج برج در بلولو را متوقف می‌کند و دلیل آن را عدم اطمینان درباره تأثیر کار ترکیبی (حضوری و از راه دور) بر طراحی دفتر خود اعلام کرد.

به گزارش سی بی آر ای، نرخ کلی مشاغل خالی در سراسر منطقه همچنان در حال افزایش است، از حدود ۱۶ درصد در این زمان در سال گذشته به بالای ۱۸درصد این گزارش خاطرنشان کرد که تنها تعداد کمی از مستاجران فناوری در سه ماهه چهارم قرارداد‌های اجاره جدیدی در مرکز شهر امضا کردند.

منبع: ایلنا