Gerdab.IR | گرداب

هلند هم تیک تاک را ممنوع می‌کند

هلند هم تیک تاک را ممنوع می‌کند
تاریخ انتشار : ۰۸ بهمن ۱۴۰۱

این کشور اروپایی از کارمندان و مقامات رسمی می‌خواهد این برنامه چینی را از تلفن همراه خود حذف کنند.

به گزارش گرداب به نقل از نشریه پولیتیکو، به مقامات کشور هلند و کارمندان دولتی دستور داده شده است که هر چه سریع‌تر برنامه تیک‌تاک را از تلفن همراه خود حذف کنند به تازگی نگرانی کشور‌های غربی از این برنامه چینی افزایش یافته است و این دولت‌ها تیک‌تاک را متهم می‌کنند که خطرات امنیتی برایشان به همراه دارد.

برنامه‌هایی مانند اینستاگرام، اسنپ‌چت، فیسبوک و ... بار‌ها به نقض قوانین حریم شخصی محکوم شدند و به دست داشتن در انتخابات‌های مختلف متهم هستند؛ تیک‌تاک چنین سابقه‌ای ندارد، اما مسئله اینجاست که غربی نیست و سازندگان آن چینی هستند. از این‌رو دولت‌های غربی شدیدا علیه تیک تاک موضع می‌گیرند.

مقامات هلندی و نهاد‌های امنیتی این کشور توصیه‌نامه‌هایی را دنبال می‌کنند که برطبق آن استفاده از حساب‌های تیک‌تاک باید متوقف شود و سازمان‌ها و نهاد‌های دولتی حق تبلیغات و اشتراک‌گذاری محتوا در آن را نخواهند داشت.

تیک‌تاک در هلند بسیار محبوب است و حدود ۳.۵ میلیون کاربر فعال دارد.

وزارت امور داخلی به نهاد‌های مختلف دستوری داده است مبنی بر «تعلیق استفاده از تیک‌تاک برای دولت تا زمانی که تیک‌تاک سیاست‌های حفاظت از داده را تغییر نداده است».

با وجود این که این تصمیم دولت هلند مشابه است با اقداماتی که در کشور آمریکا برای ممنوعیت تیک‌تاک می‌افتد، اما هلند بسیار شدیدتر تیک‌تاک را ممنوع کرده است.