Gerdab.IR | گرداب

اخراج ۱۳۰۰ کارمند شرکت «زوم» پس از بحران مالی

اخراج ۱۳۰۰ کارمند شرکت «زوم» پس از بحران مالی
تاریخ انتشار : ۱۹ بهمن ۱۴۰۱

شرکت ارتباطات ویدئویی زوم ۱۳۰۰ کارمند خود را اخراج می‌کند، زیرا تقاضا برای سرویس‌های ویدئوکنفرانس این شرکت با افول پاندمی کرونا کاهش یافته است.

به گزارش گرداب به نقل از رویترز، ارزش سهام این شرکت که سال گذشته ۶۳ درصد کاهش یافته بود، پس از انتشار این خبر ۹.۹ درصد رشد کرد، اما همچنین تبادل آن در بازار اندک بود.

اریک یوان مدیر ارشد اجرایی زوم همزمان با اعلام اخراج حدود ۱۵ درصد از نیروی انسانی شرکت اعلام کرد در سال مالی آینده دستمزد خود را ۹۸ درصد کاهش می‌دهد و از پاداش خود صرف نظر می‌کند.

او در این باره گفت: ما خستگی ناپذیر کار کردیم، ولی اشتباهاتی نیز انجام دادیم. ما به اندازه کافی وقت صرف تحلیل تیم هایمان یا ارزیابی رشد متناسب خود نکردیم و آن را اولویت خود قرار ندادیم.

طبق اسناد قانونی ثبت شده، زوم حدود ۵۰ تا ۶۸میلیون دلار هزینه‌های مربوط به اخراج کارکنان را متحمل خواهد شد. این شرکت اعلام کرد بخش زیادی از این مبلغ در سه ماهه اول سال مالی ۲۰۲۴ هزینه خواهد شد.

طی دوران قرنطینه همه گیری کرونا این شرکت به سرعت رشد کرد، اما پس از آن رشد درآمدش کند شد. درآمد شرکت در ۲۰۲۱ میلادی ۴برابر و سودآوری آن ۹ برابر رشد کرد. اما تحلیلگران پیش بینی می‌کنند درآمد زوم در سال مالی ۲۰۲۲ میلادی فقط ۶.۷ درصد رشد کرده است و سودآوری شرکت در همین سال ۳۸ درصد کاهش یافته است.