Gerdab.IR | گرداب

عذرخواهی مدیر زوم در پی اعتراض‌ها به شرایط جدید استفاده از این برنامه

عذرخواهی مدیر زوم در پی اعتراض‌ها به شرایط جدید استفاده از این برنامه
تاریخ انتشار : ۲۲ مرداد ۱۴۰۲

تغییر مقررات به این برنامه دسترسی نامحدودی به اطلاعات کاربران برای آموزش الگوریتم‌های هوش مصنوعی می‌داد.

به گزارش گرداب، اپلیکیشن زوم به تازگی تغییراتی در «مقررات استفاده» برنامه در ارتباط با جمع‌آوری داده‌های هوش مصنوعی داده است. هفته گذشته وب‌سایت هکر نیوز در گزارشی اعلام کرد که این تغییرات به این شرکت دسترسی نامحدود به محتوای کاربر می‌دهد تا از این داده برای آموزش سامانه‌های هوش مصنوعی‌شان استفاده کنند.

اعتراضات گسترده کاربران باعث شد که مدیرعامل این شرکت اریک یوآن (Eric Yuan) به شکل علنی این تغییرات در قوانین را اشتباهی داخلی بخواند که برطرف خواهد شد. یوآن در پلتفرم لینکدین اعلام کرد که زوم مطلقاً هیچ‌گاه الگو‌های هوش مصنوعی را با محتوای مشتریان بدون کسب اجازه درست از آن‌ها آموزش نمی‌دهد.

در حال حاضر توجه زیادی به مسئله آموزش الگو‌های هوش مصنوعی از طریق داده‌های کاربران جلب شده است. بر طبق تحقیقات اخیر انستیتو سیاست‌گذاری هوش مصنوعی، حدود ۹۰ درصد از مردم آمریکا نگران هستند که توسعه هوش مصنوعی باعث فاجعه‌ای در مقیاس جهانی بشود و به شرکت‌هایی که این نوع فناوری‌ها را توسعه می‌دهند، اصلاً اعتماد ندارند. ۷۲ درصد از مردم آمریکا مایل هستند که جلوی سرعت توسعه هوش مصنوعی گرفته شود و استفاده از آن کمتر شود.