Gerdab.IR | گرداب

مرورگر اوپرا به هوش مصنوعی مجهز می‌شود

مرورگر اوپرا به هوش مصنوعی مجهز می‌شود
تاریخ انتشار : ۲۵ بهمن ۱۴۰۱

مرورگر اوپرا می‌خواهد با استفاده از چت‌بات ChatGPT صفحات را برای مخاطب خلاصه کند.

به گزارش گرداب، مرورگر اوپرا (Opera) اعلام کرده است که در نسخه بعدی این برنامه قابلیت‌های جدیدی به آن اضافه خواهد شد که مهم‌ترین آن اضافه کردن دکمه Shorten یا خلاصه‌کننده به این مرورگر است. کاربر با فشار دادن این دکمه صفحه‌ای که در حال بازدید از آن است را به شکل خلاصه، مختصر و مفید می‌بیند.

این قابلیت براساس چت‌بات ChatGPT شرکت OpenAi فعالیت می‌کند. الگوریتم هوش مصنوعی موجود در این چت‌بات اقدام به مطالعه سریع آن صفحه می‌کند و محتوای اصلی آن را در چند خط برای کاربر خلاصه می‌کند.

به نظر می‌رسد که این قابلیت ساده‌سازی مطالب توسط هوش مصنوعی، مسئله‌ای باشد که از این به بعد در دنیای شبکه‌های اجتماعی بیشتر شاهد آن باشیم.

این مسئله همانطور که باعث صرفه‌جویی در زمان و انرژی می‌شود، اما با خود خطراتی نیز به همراه دارد. افرادی که برای به دست آوردن سواد تنها به این هوش مصنوعی‌ها متمرکز باشند، دچار سوگیری خواهند شد.

زیرا الگوریتم هوش مصنوعی همانگونه که توسعه‌دهندگان آن برنامه‌ریزی کرده باشند، عمل می‌کنند. استفاده از این ابزارها در حوزه‌های سیاسی و اجتماعی می‌تواند باعث شود که جنگ شناختی جدیدی شکل بگیرد.