Gerdab.IR | گرداب

استعفای مدیر ارشد متا پس از مشکلات مالی شرکت

استعفای مدیر ارشد متا پس از مشکلات مالی شرکت
تاریخ انتشار : ۲۵ بهمن ۱۴۰۱

مارن لوین که ۱۳ سال به عنوان به عنوان مدیر ارشد تجاری متا خدمت کرده، دوشنبه اعلام کرد که به زودی این شرکت را ترک خواهد کرد.

به گزارش گرداب به نقل از یاهونیوز، شرکت متا، به طور رسمی اعلام کرد مارن لوین، مدیر ارشد تجاری متا، این شرکت را ترک می‌کند. لوین اواخر این ماه استعفا خواهد داد ولی تا تابستان به عنوان کارمند متا باقی خواهد ماند.

مارک زاکربرگ سال ۲۰۲۳ را «سال کارآمدی» اعلام کرد و بلافاصله آغاز دور دیگری از اخراج کارکنان را پیشنهاد کرد تا در هزینه‌های متا صرفه جویی شود.مارن لوین، روز دوشنبه اعلام کرد که پس از ۱۳ سال حضور در شرکت متا و فیس بوک از سمت خود کناره‌گیری می‌کند.

لوین در سال ۲۰۲۱ پست فعلی را بر عهده گرفت و بر امور تبلیغاتی و مشارکت‌های تجاری شرکت نظارت داشت. او از سال ۲۰۱۰ در متا شروع به کار کرد و در طول سال‌های مختلف نقش‌های اجرایی مختلفی را پشت سر گذاشت و سابقه‌ای در سیاست گذاری عمومی هم دارد.

لوین همچنین به عنوان یکی از معتمدین قدیمی شریل سندبرگ شناخته می‌شود که در سال ۲۰۲۲ از سمت خود به عنوان مدیر عملیاتی متا کنار رفت.

نقش لوین بین جانشین او، نیکولا مندلسون و جاستین اوسوفسکی تقسیم خواهد شد. مندلسون ریاست گروه کسب و کار جهانی را به عهده خواهد گرفت و بر مشارکت جهانی و امور مهندسی نظارت خواهد کرد. اوسفسکی نیز رئیس واحد فروش آنلاین، عملیات و مشارکت خواهد بود و بر روند فروش و رشد واحدهای تابعه کوچک و متوسط متا نظارت خواهد کرد.