Gerdab.IR | گرداب

تامین بازار مهمترین نیاز دانش‌بنیان‌ها

تامین بازار مهمترین نیاز دانش‌بنیان‌ها
تاریخ انتشار : ۰۱ اسفند ۱۴۰۱

مدیر عامل انجمن خیرین توسعه علم و فناوری ایرانیان گفت: معمولا بحث دانش بنیان به غلط تفسیر می‌شود و آن را تحت عنوان "تسهیلات" می‌نامند، در حالی که مهمترین نیاز دانش‌بنیان‌ها تامین بازار است.

به گزارش گرداب به نقل از دبیرخانه دائمی جشنواره مدافعان اقتصاد مردمی و دانش بنیان، سید محمود رضا سجادی رئیس اولین جشنواره مدافعان اقتصاد مردمی در اختتامیه این جشنواره حمایت از شرکت‌های دانش بنیان را یکی از مسائل مهم مورد تاکید مقام معظم رهبری دانست و افزود: معمولا بحث دانش بنیان به غلط تفسیر و آن را تحت عنوان "تسهیلات" می‌نامند، اما مهمترین نیاز دانش‌بنیان‌ها تامین بازار است.

وی هدف از برگزاری این جشنواره را جلب توجه مدیران به خرید داخلی دانست و اظهار کرد: از این رو رویکرد ما این است که خبرگان و مدیران اقتصادی و صنعتی را به مسئولان بشناسانیم تا از این خبرگان با ارایه مسئولیت، استفاده شود.

سجادی با تاکید بر ضرورت اعتبار بخشی به دانشمندان کشور، خاطر نشان کرد: حکومت باید با ایجاد بازار کار برای شرکت‌های دانش بنیان، جوانان را سمت بازار کار و توسعه فناوری همچنین رفع مشکلات سوق دهد.

در این مراسم همچنین رضا کاظم پور دبیر اجرایی جشنواره نیز ضمن توضیحاتی پیرامون این جشنواره اظهار کرد: ایده اولیه جشنواره از مهر ۹۹ در انجمن خیرین توسعه علم و فناوری آغاز شد در این ایده به دنبال مدیران اثرگذار و موفق در حوزه مردمی کردن اقتصاد بودیم تا گامی را با رفع موانع در مردمی کردن اقتصاد برداریم و مردمی کردن اقتصاد را ایجاد کنیم.

وی افزود: براساس این ایده، پژوهش‌هایی صورت گرفت تا بتوان مفاهیم جشنواره را درست و اصولی تعریف کنیم و در فاز بعدی نشست‌های مشورتی با اندیشگاه‌ها و کارآفرینان و فعالان صنعتی برگزار کردیم و طی آن شاخص‌های مدیران اقتصاد مردمی را تعیین شد.

کاظم پور ادامه داد: در زمینه حمایت از برگزیدگان تلاش داریم افراد و مدیران موفق را شناسایی و معرفی کنیم تا بتوانیم این آگاهی را به مطالبه تبدیل کنیم. در این راستا باشگاه مدافعان اقتصاد مردمی افتتاح شد تا خبرگان را به عنوان سفیران موثر شناسایی کنیم.

در این مراسم همچنین مدیران برتر حوزه‌های فناوری معرفی شدند که به این شرح است:

بخش مدیران اجرایی

سعید پاک سرشت حوزه توسعه دانش فنی و ساخت توربین ملی IGT ۲۵
سید حمیدرضا صفوی حوزه مخازن کرایوژنیک

بخش مدیران سیاست گذار

سید حمزه حسنی حوزه کارگروه تولید بار اول
مهدی داداشی زین الدین حوزه اصلاح حسابرسی