Gerdab.IR | گرداب

بزرگترین اخراج صنعت مخابرات / اریکسون بیش از 8 هزارنفر از کارکنانش را اخراج می‌کند

بزرگترین اخراج صنعت مخابرات / اریکسون بیش از 8 هزارنفر از کارکنانش را اخراج می‌کند
تاریخ انتشار : ۰۶ اسفند ۱۴۰۱

شرکت سازنده تجهیزات مخابراتی سوئدی اریکسون، در راستای کاهش هزینه، ۸۵۰۰ نفر از کارکنان خود در سراسر جهان را اخراج می‌کند.

به گزارش گرداب، شرکت‌های فناوری نظیر مایکروسافت، متا پلتفرمز و آلفابت، با اشاره به شرایط اقتصادی، هزاران نفر از کارمندانشان را اخراج کرده‌اند، اما اقدام اخیر اریکسون، بزرگترین اخراج اعلام شده در صنعت مخابرات محسوب می‌شود.

برژه اکهولم، مدیرعامل اریکسون، در اطلاعیه‌ای اعلام کرد نحوه تعدیل کارمندان بر اساس مقررات داخلی هر کشوری، متفاوت خواهد بود. در چند کشور، تعدیل کارمندان پیش از این اعلام شده است.

اریسکون که بیش از ۱۰۵ هزار کارمند در سراسر جهان دارد، قصد دارد روز دوشنبه اخراج حدود ۱۴۰۰ نفر را در سوئد اعلام کند.

اریسکون افشا نکرده است که بیشتر اخراج‌ها در کدام کشور‌ها انجام خواهد شد، اما تحلیلگران پیش بینی کرده اند که بیشترین تعداد اخراج کارکنان این شرکت، در آمریکای شمالی و بازار‌های در حال توسعه نظیر هند باشد.

این شرکت در دسامبر اعلام کرد در پی کندی تقاضا در بعضی از بازار‌ها از جمله آمریکای شمالی، هزینه‌ها را تا پایان سال ۲۰۲۳، به میزان ۹ میلیارد کرون (۸۸۰ میلیون دلار) کاهش می‌دهد.

بسیاری از شرکت‌های مخابراتی در اوج پاندمی، موجودی انبار خود را افزایش دادند که اکنون باعث شده است دریافت سفارش‌های سازندگان تجهیزات مخابراتی کندتر شود.

وریزون که یکی از بزرگترین شرکت‌های مخابراتی است، قصد دارد بین ۱۸.۲۵ میلیارد دلار تا ۱۹.۲۵ میلیارد دلار در سال میلادی جاری، هزینه کند که کمتر بودجه ۲۳ میلیارد دلاری این شرکت برای مخارجش در سال میلادی گذشته است.

کارل ملاندر، مدیرمالی اریسکون پیش‌تر به رویترز گفته بود کاهش هزینه‌ها شامل تعدیل تعداد مشاوران، املاک و کارمندان خواهد بود.

بر اساس گزارش رویترز، شرکت فنلاندی نوکیا هنوز برنامه‌ای برای اخراج کارمندانش را اعلام نکرده است.