Gerdab.IR | گرداب

اينترنت، كذبها و روابط جنسي

تاریخ انتشار : ۲۳ ارديبهشت ۱۳۸۸

دنياي اينترنتي، دنيايي است كه يك زن متاهل47 ساله و صاحب سه فرزند به‌راحتي تغيير چهره داده و خود را به عنوان دختري 17 ساله و پرشور و نشاط جا مي‌زند.

گرداب- يكي از جذابيت‌هاي شبكه جهاني اينترنت به‌ويژه براي كاربران پرو پا قرص آن، وجود كلوپ‌هاي گفت‌و‌گو و چت روم‌هاي اينترنت است؛ اما اين كه چقدر اين كلوپ‌ها كارايي مفيد فرهنگي و علمي داشته‌اند، جاي بحث و بررسي دارد.
 
مقاله زير با طرح بحث نقش كلوپ‌هاي مذكور در ايجاد عشق مجازي و روابط جنسي،به موضوع دروغ پردازي و شخصيت‌سازي تصنعي و نيز فرجام ناخوشايند اكثريت غالب اين روابط اشاراتي دارد.

با مختصر فشاري بر صفحه كليد و به‌كارگيري ماوس رایانه، چهره‌هاي مجازي متقلب، بي‌درنگ به شبكه جهاني دروغ پردازي (اينترنت) وصل مي‌شوند. دنياي اينترنتي، دنيايي است كه يك زن متاهل47 ساله و صاحب سه فرزند به‌راحتي تغيير چهره داده و خود را به عنوان دختري 17 ساله و پرشور و نشاط جا مي‌زند.

دنيايي كه در آن يك دانش آموز اخراجي و بيكار، تغيير چهره داده و خود را صاحب يك شركت آتيه‌دار و رو به ترقي معرفي مي‌كند! عرصه‌اي كه يك زنداني! (تعجب نكنيد،دربسياري اززندان‌ها دسترسي به اينترنت امكان‌پذيراست) مي‌تواند با چهره‌هاي مبدل، تبديل به افسر ويژه‌اي شود كه مي‌خواهد ازدستبرد زدن به حساب بانكي آن‌لاين شما به وسیله افرادي كه قصد تهديد دارند،"ممانعت" به عمل آورد.

اينترنت دنيايي است كه متجاوزين به عنف و آدم‌ربايان در آن ولگردي و پرسه‌زني مي‌كنند و بقيه افراد جاده صاف كن كه خود را شهرونداني قانونمند تصور مي‌كنند، ساعتها وقت خود را صرف گفت‌وگو در اين فضاي مجازي مي كنند؛ در صورتي‌كه واقعيت چيز ديگري است. آنها بر موجي سوار شده‌اند كه به دنبال قربانيان تازه‌اي مي‌گردد.

بسياري از زوج‌ها، دوست‌ دخترها، دوست پسرها و نامزدها (زن و مرد) هستند كه از طريق اتاق‌هاي گفت و گو (اتاق هاي چت) با هم ارتباط برقرار مي‌كنند. دسته‌ها و گروه‌هايي به صورت آن‌لاين هستند كه افراد مجرد در زمان‌هاي مشخص به آنها پيام فرستاده و متقابلا پيام دريافت مي‌نمايند و گاهي اين ارتباط ساعت‌ها به طول مي‌انجامد و هرگز هم موجب گمراهي آن‌ها از ارتباط حقيقي (زندگي زناشويي)نمي‌شود. اما عده‌اي نيزحقيقتا گمراه مي‌شوند و هرگز نمي توانند خود را از شبكه آشفته اينترنت رهاكنند؛ نمي‌توانند معشوقه‌هاي جديد رایانه‌ای خود را كنار زده و يا آنها را مهار كنند،برعكس آنها را بر روابط زندگي خود ترجيح مي‌دهند.

بسياري از زناني كه مورد بي‌مهري شوهرانشان قرار گرفته‌اند،معتقدند،زماني كه از نزديك شاهد روابط شوهران خود با معاون جذاب اداره،دوست صميمي دوره دبيرستان شوهرانشان و يا آن خانم‌ صاحب سبك در آرايشگاه بودند،هرگز باور نمي كردند كه سيستم كامپيوتري شخصي آنها نيز تبديل به رقيبي براي روابط عاشقانه با همسرانشان شده باشد.