Gerdab.IR | گرداب

پلیس آمریکا خریدار شرکت بدنام هوش مصنوعی

پلیس آمریکا خریدار شرکت بدنام هوش مصنوعی
تاریخ انتشار : ۰۹ فروردين ۱۴۰۲

خرید محصولات شرکت کلیرویو در آمریکا ممنوع شده، اما پلیس آمریکا در سال بیش از ۱ میلیون بار از این ابزار هوش مصنوعی استفاده می‌کند

به گزارش گرداب، شرکت هوش مصنوعی کلیرویو یک شرکت بدنام در حوزه محصولات هوش مصنوعی است که به خاطر سوءاستفاده از داده‌های کاربران خود بسیاری از کشور‌ها آن را تحریم کرده‌اند. در آمریکا نیز دادگاهی در ایلینویز فروش محصولات این شرکت را به خاطر نقض قوانین حریم شخصی در خاک آمریکا ممنوع کرده است. اما گویا نیرو‌های امنیتی و پلیس آمریکا از این قانون مستثنی هستند.

محصولات شرکت کلیرویو به نیروی پلیس آمریکا این قابلیت را می‌دهد که با بارگذاری تصویر چهره یک فرد آن شخص را از طریق مطابقت در پایگاه داده این شرکت شناسایی کند و پیوندی از حضور آن فرد در فضای مجازی به دست دهد. کلیرویو مدعی است که در زمینه تشخیص چهره قدرتمندترین و در عین حال دقیق‌ترین شرکت جهان است.

مدیرعامل این شرکت هوآن تات می‌گوید که صد‌ها نیروی پلیس در خاک آمریکا مشتریان این شرکت هستند. حتی شهر‌هایی مثل پورتلند، سان‌فرانسیسکو و سیاتل که در آن استفاده از این محصولات منع شده است، نیروی پلیس در حال استفاده از این ابزارهاست.
معاون رئیس پلیس میامی، آرماندو آگیلار تایید کرده است که واحد او برای شناسایی متهمان از ابزار‌های مختلفی استفاده می‌کند که از جمله آن‌ها محصولات کلیرویو است. او می‌گوید حدودا ۴۵۰ بار در سال از این ابزار استفاده کرده‌اند.

مدیرعامل کلیرویو مدعی است که سالانه پلیس آمریکا بیش از ۱ میلیون بار از این شرکت درخواست می‌کند با استفاده از هوش مصنوعی متهمان را شناسایی کند.

منبع: المیادین