Gerdab.IR | گرداب

پاداش کارمندان فیس‌بوک آب می‌رود

پاداش کارمندان فیس‌بوک آب می‌رود
تاریخ انتشار : ۰۹ فروردين ۱۴۰۲

متا پلتفرمز که مالک فیس‌بوک است، قصد دارد میزان پاداش برخی از کارمندانش را کاهش داده و عملکرد کارکنان خود را به دفعات بیشتری مورد ارزیابی قرار دهد.

به گزارش گرداب، روزنامه وال استریت ژورنال به نقل از یک اطلاعیه داخلی، گزارش کرد کارمندان این غول شبکه اجتماعی که در بازبینی پایان سال ۲۰۲۳، به درجه "برآورده کردن بیشتر انتظارات" دست پیدا کنند، درصد کوچکتری از پاداش را گرفته و جایزه سهام محدودتری را در مارس ۲۰۲۴ دریافت خواهند کرد.

ضریب پاداش برای این درجه، از ۸۵ درصد، به ۶۵ درصد کاهش پیدا کرده است و این شرکت ارزیابی دو بار در سال عملکرد کارکنانش را ازسرخواهد گرفت.

سخنگوی شرکت متا در بیانیه‌ای به رویترز گفت: ما با در نظر گرفتن آموخته‌ها و بازخورد‌ها طی یک سال گذشته، تغییراتی در فرآیند ارزیابی خود صورت می‌دهیم و در عین حال، برای آینده بهینه می‌شویم. این تغییرات ارتباطی به سازماندهی مجدد نیروی کار ندارد.

بر اساس گزارش رویترز، شرکت مادر فیس‌بوک در ۱۴ مارس اعلام کرد امسال ۱۰ هزار شغل را در دور دوم اخراجها، حذف خواهد کرد. در راستای سازماندهی مجدد نیروی کار، این شرکت در برابر دورنمای رکود اقتصادی عمیق، برنامه پنج هزار استخدام جدید را حذف کرده و پروژه‌هایی که از اولویت کمتری برخوردار هستند را لغو می‌کند.