Gerdab.IR | گرداب

اولین بارش شهابی مصنوعی در ژاپن در سال ۲۰۲۵ ایجاد می‌شود

اولین بارش شهابی مصنوعی در ژاپن در سال ۲۰۲۵ ایجاد می‌شود
تاریخ انتشار : ۱۴ فروردين ۱۴۰۲

یک استارتاپ ژاپنی قصد دارد در سال ۲۰۲۵ اولین بارش شهابی مصنوعی را در آسمان ژاپن ایجاد کند.

به گزارش گرداب به نقل از تکنا، استارتاپ فضایی ALE مسئول ایجاد اولین بارش شهابی مصنوعی خواهد بود. این بارش های در حالت طبیعی زمانی ایجاد میشود که زمین از میان ابری که در اثر عبور سیارک ها و دنباله دارها ایجاد شده عبور کند و بقایای باقی مانده از آنها در جو زمین به سرعت گرم شوند و باعث ساطع شدن نور شوند.

در این پروژه که Sky Canvas نام دارد ذرات شبیه ساز شهاب سنگ در یک ماهواره قرار داده شده و در ارتفاع ۴۰۰۰ کیلومتری از زمین قرار گرفته و از آنجا رها میشود. این ذرات فلزی با قطر یک سانتی متر و جرم چند گرم با فرمول های شیمیایی خاص در اثر ورود به جو با سرعت ۸ کیلومتر بر ثانیه از خود نور ساطع خواهند کرد.

مسئولان این استارتاپ می گویند سرعت این شهاب سنگ ها نسبت به شهاب سنگ های طبیعی کار بوده و میزان نور تولید شده نیز بیشتر است. با تغییر مواد هر کدام از این گلوله ها می تواند بارش شهابی چند رنگ ایجاد کرد.

این بارش مصنوعی تنها برای نمایش انجام نمیشود و قرار است داده هایی را در رابطه با لایه سوم جو یعنی مزوسفر جمع آوری کند. زیرا مطالعه این منطقه کمی دشوار است و سرعت انتشار نور و دنبال کردن مسیر آنها می تواند اطلاعاتی را در مورد سرعت باد و ترکیبات جوی این منطقه جمع آوری کند.