Gerdab.IR | گرداب

کارمندان بخش امنیت سایبری معمولا پس از دو سال استعفا می‌دهند

کارمندان بخش امنیت سایبری معمولا پس از دو سال استعفا می‌دهند
تاریخ انتشار : ۲۶ فروردين ۱۴۰۲

بر اساس آخرین تحقیقات، میانگین دوره تصدی کارمندان امنیت سایبری به یک سال و یازده ماه کاهش یافته است و معمولا پس از دو سال استعفا می‌دهند.

به گزارش گرداب، در جدیدترین نظرسنجی انجام شده توسط Cybershark Recruitment با همکاری SC Media UK که ۲۳۰۰ نفر از کارکنان بخش سایبری در آن شرکت کردند، مشخص شد کمتر از نیمی از آن‌ها (۴۸.۱%) طی یک سال گذشته شغل خود را تغییر داده‌اند.

دانیل موری (Daniel Murray) بنیان‌گذار Cybershark Recruitment گفت: «آمار به دست آمده حاکی از استعفای گروهی کارکنان امنیت سایبری است. نظرسنجی ما نشان می‌دهد که تقاضا برای نیروی بااستعداد در بخش سایبری زیاد است و بازارِ دائماً در حال تحول، پروژه‌های جدیدی را جهت مشارکت افراد ارائه می‌کند».

بر اساس مطالعات انجام شده، میانگین دوره تصدی مدیران سایبری در سال ۲۰۲۱ دو سال و یک ماه بود. جان دیویس (John Davis) مدیر بخش امور مربوط به بریتانیا، ایرلند و EMEA (اروپا، خاورمیانه و آفریقا) در مؤسسه تحقیقاتی SANS اظهار داشت: «اکنون با افزایش تهدیدات و خطرات سایبری، ما شاهد توسعه و گسترش راه‌حل‌های کاربردی در این حوزه هستیم. رشد ناگهانی بازار منجر شده است وظایف و فرصت‌های شغلی جدیدی برای کارکنان در این فضا ایجاد شود. جرائم سایبری در حال افزایش است و تعجب‌آور نیست که در بخش‌های سایبری ریزش شدیدی وجود دارد».

عزیز علیم (Azeez Aleem) مدیر عامل شرکت Sygnia در شمال اروپا گفت شرکت‌های سایبری باید اقدامات و برنامه‌های سنجیده‌ای برای حمایت از کارکنان و ایجاد انگیزه در آن‌ها در نظر بگیرند. او افزود: «شرکت‌ها باید دلایل استعفای کارکنان و تلاش آن‌ها برای پیدا کردن شغل دیگر را بررسی کنند. بعضی از این دلایل می‌توانند مربوط به حقوق، روند و پیشرفت شغلی، سخت بودن ایجاد تناسب بین زندگی و کار و موارد دیگر باشند».

نظرسنجی در رابطه با حقوق و دستمزد در حوزه امنیت سایبری بریتانیا در سال ۲۰۲۳ به طور آنلاین و ناشناس انجام شد. در این نظرسنجی ۲۳۰۰ مدیر اجرایی سایبری از سراسر انگلستان، اسکاتلند و ولز بین نوامبر تا دسامبر ۲۰۲۲ شرکت کردند.

منبع: scmagazineuk