Gerdab.IR | گرداب

آژانس ترافیک هوایی اروپا هک شد

آژانس ترافیک هوایی اروپا هک شد
تاریخ انتشار : ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۲

یوروکنترل، آژانس هوایی اروپا احتمالا به دست هکر‌های کیل‌نت طرفدار روسیه هک شده است.

به گزارش گرداب، پس از چندروز گمانه‌زنی، بالاخره این نهاد اروپایی تایید کرد که قربانی حمله سایبری واقع شده است.

یوروکنترل، آژانس ترافیک هوایی اروپا اعلام کرد که از روز چهارشنبه هفته گذشته هدف حملات سایبری ویرانگر بوده است. یوروکنترل بر روی وب‌سایت خود در بیانیه‌ای رسمی نوشت:
«از ۱۹ آوریل وب‌سایت یوروکنترل هدف حملات شدیدی قرار گرفت که توسط گروهی طرفدار روسیه انجام شد. این حمله باعث اختلال‌های گسترده در وب‌سایت و دسترس‌پذیری آن شد».

یوروکنترل نهادی است که برای ۴۱ عضو اتحادیه اروپا وظیفه مانیتورینگ هوایی و نظارت بر پرواز‌های مسافربری و نظامی را انجام می‌دهد. «یوروکنترل» بخش مهمی از ترافیک هوایی در اروپا است که مدیریت ترافیک هوایی فرامرزی را مدیریت می‌کند.

همزمان با آغاز حمله نظامی روسیه به اوکراین در فوریه سال گذشته میلادی، بسیاری از مقام‌های اروپایی نسبت به احتمال حمله سایبری هکر‌های وابسته به مسکو ابراز نگرانی کردند. این گروه از مقام‌های اروپایی از همان ابتدا احتمال می‌دادند هکر‌های وابسته به روسیه زیرساخت‌های مربوط به صنعت حمل‌ونقل، انرژی و ارتباطات کشور‌های اروپایی را هدف حمله سایبری قرار دهند.

در روز‌های گذشته این نهاد گمانه‌زنی روزنامه‌نگاران درباره حمله سایبری را تکذیب کرده بود. اما کنون با پذیرش این مسئله اعلام کرده است که تنها هدف حملات ممانعت از دسترسی DDoS واقع شده و هیچ آسیبی به مسافران و اطلاعات آن‌ها وارد نشده است.

منبع: بلومبرگ