Gerdab.IR | گرداب

گوگل نمایش نقشه را برای کاربران ایرانی مسدود کرد

گوگل نمایش نقشه را برای کاربران ایرانی مسدود کرد
تاریخ انتشار : ۲۶ فروردين ۱۴۰۲

در حالی که شرکت‌های غربی مدام می‌گویند که در کنار مردم ایران هستند، در عمل در حال قطع دسترسی ایرانیان به فناوری‌های خود هستند. به تازگی گوگل نمایش نقشه را برای کاربران ایرانی قطع کرده است.

به گزارش گرداب، گوگل نمایش نقشه در وب‌سایت‌ها را برای آی‌پی‌های ایران مسدود کرده است. این بدین معناست در صورتی که وب‌سایتی از نقشه گوگل در صفحه خود استفاده کرده باشد، این نقشه برای کاربرهای با آی پی ایران نمایش داده نخواهد شد.

پیش از این دسترسی ایرانیان به بسیاری از خدمات و قابلیت‌های دیگر شرکت گوگل نیز مسدود شده بود. شرکت‌های دیگر غربی نیز بر همین سیاق عمل می‌کنند و به خاطر تبعیت از تحریم‌های ظالمانه آمریکا علیه ایران، دسترسی آی پی ‌های ایرانی را به بسیاری از خدمات می‌بندند.

دیکتاتوری سایبری

این در حالی است که در زمان اغتشاشات چند ماه گذشته، آمریکا در اقدامی نمایشی اعلام کرد تحریم‌های مربوط به حوزه فناوری‌های ارتباطی را تعلیق می‌کند و ایلان ماسک مالک شرکت استارلینک اعلام کرد مجوز ارائه خدمات اینترنت ماهواره‌ای به کاربران ایرانی را دریافت کرده است.

کاربری در شبکه‌های اجتماعی با اشاره به این موضوع نوشته است: « دیکتاتوری سایبری اینطوریه که از یه طرف در رسانه به دروغ میگه اینترنت ماهواره‌ای رایگان به همه ایرانی‌ها میدیم و همه تحریم‌های حوزه فناوری برای دسترسی به اینترنت آزاد رو لغو می‌کنیم، از یه طرف اینطوری برای کاربران ایرانی محدودیت ایجاد میکنه».

گوگل نمایش نقشه را برای کاربران ایرانی مسدود کرد