Gerdab.IR | گرداب

افزایش ۶۵ درصدی حملات سایبری به روسیه در سال ۲۰۲۲

افزایش ۶۵ درصدی حملات سایبری به روسیه در سال ۲۰۲۲
تاریخ انتشار : ۲۸ فروردين ۱۴۰۲

روسیه می‌گوید که با افزایش ۶۵ درصدی حملات سایبری از مقصد کشور‌های غربی مواجه است و این تعداد حملات صورت‌گرفته علیه این کشور در سال اخیر نشان‌دهنده خصومت آشکار دولت‌های غربی است.

به گزارش گرداب، حملات سایبری صورت‌گرفته توسط هکرهای غربی به سامانه‌های اطلاعاتی روسیه رشد 65 درصدی نسبت به سال گذشته داشته است. غرب از حملات سایبری به عنوان روشی برای فشار بر مسکو استفاده می‌کند تا در زمینه‌های ژئوپلتیک بتواند بر این کشور نفوذ داشته باشد. دمیتری چرنیشنکو از مقامات روسی در گفتگو با ریانوستی گفت:

«اکنون غرب تلاش می‌کند تمرکز ظرفیت‌های سایبری خود برای حمله را بر سامانه‌های اطلاعاتی و محصولات ارتباطی ما قرار دهد. به وضوح حملات علیه ما افزایش خواهد داشت. ما اکنون شاهد افزایش 65% تعداد حملات سایبری نسبت به سال گذشته هستیم».

حملات سایبری علیه روسیه از زمان جنگ اوکراین افزایش داشته است و کشورهای غربی تلاش می‌کنند زیرساخت‌های روسیه را تحت فشار قرار دادند و اقدامات خرابکارانه‌ای انجام دهند.

شایان ذکر است که پیش از شروع جنگ، رئیس‌جمهور آمریکا جو بایدن در تابستان 2021 گفته بود که حملات سایبری علیه آمریکا باعث یک جنگ واقعی با یک قدرت جهانی خواهد شد. اتفاقی که با شروع جنگ اوکراین محقق شد. چند ماه پس از آن بایدن برای شرکت در یک کنفرانس امنیت سایبری که با حضور بیش از 30 کشور برگزار میشد، از روسیه دعوت نکرد.

با وجود عدم دعوت از روسیه، در این نشست آمریکا «کاهش قابل توجه» حملات سایبری صورت‌گرفته از خاک روسیه را تحسین کرد.

افزون بر این تنها ماه‌هایی پیش از شروع جنگ اوکراین و قبل از آن که حملات سایبری گسترده علیه روسیه شکل بگیرد، دولت بایدن از یک راهبرد فدرال امنیت سایبری رونمایی کرد که برپایه آن استاندارد «اعتماد صفر» استفاده میشد تا از سامانه‌های دولتی دربرابر حملات دشمنان حفاظت شود.