Gerdab.IR | گرداب

برنامه آمریکا برای کاهش خطرات هوش مصنوعی چیست؟

برنامه آمریکا برای کاهش خطرات هوش مصنوعی چیست؟
تاریخ انتشار : ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۲

همزمان با دیدار معاون رئیس‌جمهور ایالات متحده با روسای چهار شرکت بزرگ فناوری از جمله مایکروسافت، آلفابت، OpenAI و Anthropic برنامه های مربوط به فناوری های جدید نیز رونمایی شد.

به گزارش گرداب، اخیرا ایالات متحده ۱۴۰ میلیون دلار روی هوش مصنوعی سرمایه گذاری کرده است. در این سرمایه گذاری قرار است ۷ مرکز جدید در زمینه تحقیق و توسعه هوش مصنوعی احداث شود. همچنین شرکت های بزرگ فنامری نظیر گوکل، مایکروسافت، انویدیا و … تا در رویداد دف کان در ماه آگوست مدل های بزرگ زبانی را مورد برسی قرار دهند.

طبق اعلام دفتر مدیریت و بودجه پیش نویس قوانین در ارتباط با هوش مصنوعی و نحوه استفاده از آن توسط دولت فدرال در تابستان امسال منتشر میشود.

دولت آمریکا در بیانیه مطبوعاتی خود اعلام کرد: گام های اخیر همانند گذشته و بر اساس سابقه مدیریت دولت در جهت رفاه بیشتر مردم است. این فناوری ها نیز باید زندگی مردم را بهبود بخشیده و با ایجاد زمینه های جدید ارائه یک رویکرد منسجم را برای خطرات و فرصت ها ایجاد کنند.

هنوز در مورد اینکه چطور مدل های زبانی در رویداد Def Con مورد ارزیابی قرار خواهند گرفت جزئیاتی منتشر نشده است. تنها در این بیانیه به ارزیابی آنها توسط هزاران شریک و متخصص در این زمینه اشاره شده است.

منبع: دیجیاتو