Gerdab.IR | گرداب

هشدار دوباره پلیس فتا درباره پیامک و تماس‌های قرعه‌کشی

هشدار دوباره پلیس فتا درباره پیامک و تماس‌های قرعه‌کشی
تاریخ انتشار : ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۲

رئیس پلیس فتا استان آذربایجان غربی گفت: مجرمین سایبری به دنبال ترفندهای مختلفی در جهت فریب کاربران و به دام انداختن آنان هستند که یکی از این اقدام مجرمانه مطرح کردن موضوع برنده شدن در قرعه‌کشی‌ها است.

به گزارش گرداب، سرهنگ اکبر نصرتی در خصوص کلاهبرداری با ترفند برنده شدن در قرعه‌کشی، به شهروندان هشدار داد.

وی ادامه داد: در این ترفند فرد کلاهبردار با ارسال پیام و یا برقراری تماس تلفنی با قربانی موضوع برنده شدن در قرعه کشی را مطرح کرده و با چرب زبانی و با استفاده از ترفندهای مختلف قربانی را جهت تن دادن به خواسته وی فریب می‌دهد.

این مقام مسئول گفت: فرد خاطی بعد از فریب کاربران با ترفند اینکه کدی جهت شرکت در قرعه کشی به وی ارسال است، درخواست می‌کند کد ارسالی را که در واقع همان رمز ورود به اپلیکیشن بانکی فرد قربانی است، را برای وی ارسال نماید.

وی افزود: فرد کلاهبردار بعد از دریافت کد مذکور، نرم افزار بانکی را نصب و فعال کرده و با ورود به برنامه بانکی، حساب طعمه خود را خالی می‌کند.

سرهنگ نصرتی با بیان اینکه ناآگاهی و ساده انگاری ریشه بسیاری از مشکلات می‌باشد، به شهروندان توصیه کرد: هرگز به پیامک‌ها و یا تماس‌های تلفنی با موضوعاتی از قبیل برنده شدن در قرع‌ کشی توجه نکرد و از ارسال هر گونه کد دریافتی به دیگران اکیدا خودداری نمایید.