Gerdab.IR | گرداب

هشدار پلیس فتا درباره کلاهبرداری به بهانه سرمایه‌گذاری در ارز دیجیتال

هشدار پلیس فتا درباره کلاهبرداری به بهانه سرمایه‌گذاری در ارز دیجیتال
تاریخ انتشار : ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۲

رئیس پلیس فتا ویژه شرق استان تهران از شناسایی و دستگیری عامل کلاهبرداری ارز دیجیتال خبر داد.

به گزارش گرداب، سرهنگ دوم حمیدرضا سلطان آبادی در تشریح این خبر گفت: طی مراجعه خانمی به این پلیس با طرح شکایت مبنی بر اینکه به جهت آشنایی با نحوه سرمایه گذاری ارز دیجیتال به جستجو در کانال‌های شبکه اجتماعی تلگرام پرداخته و پس از آشنایی با کانالی که در این رابطه مشاوره می داد از کارشناس آن کانال درخواست مشاوره نموده است.

وی درادامه اظهار داشت: شاکیه در اظهارات خود عنوان کرد پس از راهنمایی های کانال مذکور اقدام به سرمایه گذاری نموده و مراحل خرید ارز و راه اندازی کیف پول را کارشناس همان کانال برای وی انجام داده که با داشتن رمز کیف پول شاکیه اقدام به خالی کردن آن نموده و دیگر پاسخگو نمی باشد.

این مقام مسئول بیان داشت: باتوجه به حساسیت پرونده، موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت که با اقدامات فنی و بررسی‌های اولیه مستندات دیجیتالی ارائه شده و انجام اقدامات تخصصی، فرد مورد نظر شناسایی و به این پلیس دعوت شد.

سرهنگ سلطان آبادی ادامه داد: پس از حضور متهم در پلیس فتا و روبرو شدن وی با مستندات غیر قابل انکار جمع آوری شده توسط کارشناسان این پلیس، متهم لب به اعتراف گشود و پرونده جهت سیر مراحل قضایی به دادسرای عمومی و انقلاب ارسال گردید.

رئیس پلیس فتا ویژه شرق استان تهران به شهروندان هشدار داد: فریب تبلیغات اغوا کننده در فضای مجازی را نخورند زیرا مجرمان سایبری با استفاده از ترفندهای تبلیغاتی فریبنده در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها مبنی بر کسب درآمد بالا از طریق تولید یا خرید و فروش و سرمایه گذاری ارز دیجیتال از کاربران کلاهبرداری می کنند.

رئیس پلیس فتا ویژه شرق استان تهران با اشاره به لزوم حفظ هوشیاری کاربران هنگام فعالیت در فضای مجازی، از عموم مردم خواست تا در صورت مواجه شدن با موارد مشکوک موضوع را از طریق شماره مرکز فوریت های سایبری به شماره 096380 و یا سایت رسمی پلیس فتا به نشانی www.cyberpolice.ir اعلام کنند.

منبع: سیتنا