Gerdab.IR | گرداب

32 درصد از كارمندان دوركار از برنامه‌های نامعتبر استفاده می‌کنند

32 درصد از كارمندان دوركار از برنامه‌های نامعتبر استفاده می‌کنند
تاریخ انتشار : ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۲

تقریباً (۳۲%) از هر سه کارمندان دورکار و ترکیبی از برنامه‌ها یا نرم‌افزار‌هایی استفاده می‌کنند که تایید نشده است، و ۹۲ ٪ از کارکنان دورکار برای انجام وظایف کاری از تبلت شخصی یا دستگاه تلفن هوشمند استفاده می‌کنند.

به گزارش گرداب، این داده‌ها از آخرین گزارش شرکت امنیت ابری لوک اوت (Lookout) به دست آمده است. همچنین مشاهده شد که ۴۶ درصد از کارمندان دورکار مورد بررسی، فایل‌های کاری را در دستگاه‌های شخصی خود ذخیره می‌کردند و ۴۵ درصد از گذرواژه‌های مشابه برای حساب‌های کاری و شخصی استفاده می‌کردند.

لاکشمانان (Lakshmanan) مدیر ارشد فناوری لوک اوت، اظهار داشت: «پیدایش و شیوع دورکاری منجر به فرصت‌ها و انعطاف‌پذیری بیشتر برای تعداد زیادی از افراد شده است، اما متأسفانه، منجر به افزایش گسترده سطح حملات شرکتی نیز شده است.» علاوه بر این، تحقیقات این شرکت نشان داد که بین این مسائل امنیتی و موارد دیگر ارتباط وجود دارد، به طوری که ۳۱ درصد از افراد مورد بررسی اذعان داشتند که کمتر احتمال دارد از شیوه‌های امنیتی ایمن هنگام کار از راه دور پیروی کنند.

لاکشمانان توضیح داد: «تیم‌های فناوری اطلاعات بر شبکه‌هایی که کارمندانشان در بیشتر مواقع به آن متصل می‌شوند کنترل ندارند، این مساله هم کاربران و هم داده‌های شرکت را به طور تصاعدی در معرض تهدیدات داخلی و خارجی قرار می‌دهد.»

این گزارش نشان می‌دهد که کارکنان جوان‌تر بیشترین شاغلان دورکار هستند، به طوری که افراد ۱۸ تا ۲۴ ساله بیشترین سهم را به خود اختصاص می‌دهند (۵۷%) و پس از آن افراد ۲۵ تا ۳۴ ساله (۴۵%) و ۳۵ تا ۴۴ سال (۴۰%). یکی دیگر از مشکلات امنیتی که توسط این شرکت ذکر شده مربوط به به روز رسانی است، به طوری که (%۸) از کارکنان از راه دور می‌گویند رایانه آن‌ها آخرین نسخه سیستم عامل را اجرا نمی‌کند. این رقم برای دستگاه‌های تلفن همراه کمی بیشتر بود (۹%).

به گفته لوک اوت، کارکنان دورکار نیز به دلیل استفاده بالقوه از شبکه‌های ناایمن و دستگاه‌های مدیریت نشده، بیشتر مورد هدف مهاجمان قرار می‌گیرند.
آخرین نسخه گزارش وضعیت امنیت کار از راه دور این شرکت بر اساس پاسخ‌های ۳۰۰۰ کارمند دورکار و ترکیبی از مشاغل مختلف در ایالات متحده، بریتانیا، فرانسه و آلمان است. این گزارش چند ماه پس از انتشار داده‌های آزمایشی منتشر شد که نشان می‌داد تعداد حملات سایبری ثبت شده در سال ۲۰۲۲، به لطف افزایش سطح حمله به دلیل کار از راه دور ۳۸ درصد بیشتر از حجم مشاهده شده در سال ۲۰۲۱ بوده است.

منبع: infosecurity-magazine