Gerdab.IR | گرداب

۴ سال زندان برای سارق ۷۱۲ بیت کوین در آمریکا

۴ سال زندان برای سارق ۷۱۲ بیت کوین در آمریکا
تاریخ انتشار : ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۲

هارمون، ۳۱ ساله، اهل کلیولند اوهایو، به دلیل بازیابی کیف پول ارز دیجیتال آفلاین برادرش در زمانی که در اختیار اف بی آی بود، به چهار سال و سه ماه زندان محکوم شد.

به گزارش گرداب، برادر فردي که میکسر ارزهای دیجیتال هلیکس را اداره می‌کرد به دلیل سرقت 712 بیت کوین به زندان افتاد.

گری هارمون، برادر فردي که به دلیل کار با میکسر ارزهای دیجیتال هلیکس زندانی شده بود، خود روز پنجشنبه به دلیل سرقت بیت کوینی که عملیات برادرش تولید کرده زندانی شد. 

هارمون، 31 ساله، اهل کلیولند اوهایو، به دلیل بازيابي کیف پول ارز دیجیتال آفلاین برادرش در زمانی که در اختیار اف بي آي بود، به چهار سال و سه ماه زندان محکوم شد.

لری هارمون، برادر گری، از سال 2014 تا 2017 میکسر هلیکس را اداره مي‌کرد. او با بازارهای مختلف دارك وب از جمله ـ AlphaBay، Cloud 9، و Evolution  ـ برای ارائه خدمات به مشتریان خود همكاري مي‌كرد.

سرویس‌های تلفیقی یا اختلاط معمولاً برای جمع کردن مقادیر زیادی از وجوه از صاحبان مختلف، هزینه‌ای دریافت می‌کنند، سپس وجوه را با هم ترکیب می‌کنند و آن‌ها را در آدرس‌های مقصد توزیع می‌کنند، که ردیابی صاحبان اصلی‌ سکه‌های دیجیتال را دشوار می‌کند.
 دادستانها گفتند که هلیکس در طول عملیات خود بیش از 350000 بیت کوین را جابجا کرده است که در زمان تراکنشها ارزش آن به بیش از 300 میلیون دلار می‌رسید.

پس از دستگیری لری هارمون در فوریه 2020، مجریان قانون مجموعه‌ای از دارایی‌ها از جمله یک کیف پول سخت‌افزاری را توقیف کردند. اگرچه ارز رمزنگاری شده ذخیره شده در این دستگاه در پرونده جنایی مصادره شد اما اف بي آي در ابتدا قادر به بازیابی دارایی‌های دیجیتال نبود.

برای دسترسی فیزیکی به سخت‌افزار، محققین باید آن را به رایانه وصل می‌کردند و یک رمز عبور وارد می‌کردند، اما اين نوع كيف پول به کاربران اجازه می‌دهند "کیف‌پول‌های مخفی" ایجاد کنند که با یک رمز عبور اضافی محافظت می‌شوند. بدون آن نه تنها غیرقابل دسترسی هستند بلکه روی سیستم ذخیره سازی نامرئی هستند.

طبق اسناد دادگاه، اف بي آي تنها پس از بازیابی صفحه گسترده‌ای از حساب گوگل درايو لری هارمون که نشان مي‌داد او بیش از 56 میلیون دلار دارایی ارز دیجیتال در کیف پولهای مخفی دارد، از این کیف پولهای مخفی مطلع شد.

در حالی که اف بي آي در حال تلاش برای نفوذ به دستگاه ذخیره سازی بود، گری هارمون که در آن زمان دستگیر نشده بود، کیف پولهای بیت کوین دستگاه از جمله 16 کیف پول مخفی را بازيابي کرد.

سپس گری بیش از 712 سکه دیجیتال را به ارزش 4.8 میلیون دلار در آن زمان و بیش از 20 میلیون دلار امروزي به کیف پولهای جدید منتقل کرد. این نقل و انتقالات توسط متخصصان نظارت بر بلاکچین مشاهده شد.

به گفته وزارت دادگستری ایالات متحده، هر کسی که پشت این نقل و انتقالات بوده است، "پیش از استفاده از بیت کوین های شسته شده برای تامین مالی خریدهای بزرگ و سایر مخارج، از طریق دو سرویس آنلاین میکسر بیت کوین، درآمد حاصل از آن را شستشو داده است."
 با این حال، علیرغم اینکه هارمون بیکار بود کمی بعد شروع به واریز هزاران دلار به صورت غیرقابل توضیح به حساب‌های بانکی‌اش و انجام خريدهاي لوكس کرد. 

وزارت دادگستری ایالات متحده اعلام کرد که "با توجه به افزایش قیمت‌های بازار، ارزش کل این اموال غیرقانونی بیش از 12 میلیون دلار است".

منبع: threcord.media