Gerdab.IR | گرداب

به دلیل عملکرد ضدرقابتی؛

اقدامات جدی دولت هند علیه گوگل

اقدامات جدی دولت هند علیه گوگل
تاریخ انتشار : ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۲

سال گذشته ناظر آنتی تراست هند اعلام کرد گوگل با عملکردهای ضدرقابتی از قدرت خود در بازار سواستفاده کرده است و اکنون دولت هند تصمیم دارد تا اقدامی علیه این شرکت انجام دهد.

به گزارش گرداب به نقل از رویترز، سازمان آنتی تراست هند در اکتبر ۲۰۲۲ میلادی جریمه ای ۲۷۵ میلیون دلاری در ۲ پرونده برای گوگل وضع کرد که مربوط به سواستفاده از موقعیت برتر شرکت در بازار سیستم عامل و سوق دادن توسعه دهندگان نرم افزار به استفاده از سیستم پرداخت در اپ شرکت بود.

راجیو چاندراسخار معاون وزیر فدرال فناوری اطلاعات در مصاحبه ای اعلام کرد: این وزارتخانه چنین یافته هایی را بسیار جدی قلمداد می کند و این موارد ممکن است به نگرانی های عمیقی در دولت فدرال هند منجر شود.

چاندراسخار در این باره گفت: وزارتخانه اقدامی انجام داده است. ما این موضوع را به طور کامل بررسی کردیم و در هفته های آینده دیگران نیز متوجه آن می شوند. به طور حتم اقدامات گوگل چیزی نیست که بتوان از آن را چشم پوشی کرد.

البته وزیر فناوری اطلاعات از مشخص کردن سیاست یا اقدام قانونی در این باره خودداری کرد. چاندراسخار که یکی از بلندپایه ترین مقامات در دولت نارندا مودی( نخست وزیر فعلی هند) به حساب می آید، اعلام کرد این مشکل نه تنها برای وزارتخانه بلکه برای کل اکو سیستم دیجیتال هند نیز نگران کننده است.

پس از آنکه تعداد زیادی از استارت آپ ها و دو اپلیکیشن دوست یابی مدعی شدند سرویس دریافت هزینه جدید گوگل که در روش های پرداخت در اپ به کار می رود، دستور کمیسیون رقابت در ماه اکتبر ۲۰۲۲ را نقض می کند، ناظر رقابت این کشور تحقیقی دیگر درباره گوگل را آغاز کرد.