گوگل اعلام کرد دو قابلیت هوش مصنوعی جدید برای آگهی دهندگان ارائه میکند تا به طور خودکار بهترین مکان قرار گرفتن آگهی برای برندها در سراسر سرویسهای شرکتهای اجتماعی فراهم شود.
به گزارش گرداب به نقل از رویترز، هوش مصنوعی در ماههای اخیر صنعت فناوری را در قبضه خود گرفته است. در این میان گوگل و شرکتهای دیگر چت باتهای نوینی ابداع کرده اند که میتوانند در محاورات به کاربران پاسخ دهند. همچنین هوش مصنوعی برای سرویس رسانی به آگهی دهندگان استفاده شده که همین امر به درآمدزایی شرکت کمک میکند.
هرچند گوگل قبلا ابزارهای هوش مصنوعی برای آگهی دهندگان را معرفی کرده بود، اما اکنون این فناوری را به کار میگیرد تا به برندها کمک کند به اهداف دقیق تری برای تبلیغاتشان دست یابند.
یکی از ویژگیهای جدید «Demand Gen» نام دارد و از هوش مصنوعی برای قرار دادن آگهی تصویری و ویدئویی سفارش دهنده در سراسر محصولات گوگل مانند جی میل، یوتیوب و ... استفاده میکند.
به این ترتیب نیازی نیست آگهی دهندگان درباره مکان قرار گرفتن محتوای خود زیاد فکر کنند و در عوض فناوری این کار را انجام میدهد.
ویژگی دوم از هوش مصنوعی برای قرار گرفتن تبلیغ در بهترین مکان مورد نظر استفاده میکند و هدف نیز به حداکثر رساندن بازدیدها از ویدئو آگهی است.
تستهای اولیه نشان میدهد آگهی ویدئویی برندهای مختلف ۴۰ درصد بیشتر مشاهده شد. با استفاده از هوش مصنوعی، برندها میتوانند روی استراتژی بازاریابی شان بیشتر تمرکز کنند.