Gerdab.IR | گرداب

هشدار جهانی اینترپل؛

تاثیر قاچاق انسان بر افزایش کلاهبرداری آنلاین

تاثیر قاچاق انسان بر افزایش کلاهبرداری آنلاین
تاریخ انتشار : ۲۸ خرداد ۱۴۰۲

اینترپل هشداری جهانی درباره افزایش تعداد قربانیان قاچاق انسان که مجبور به کار در «مراکز کلاهبرداری آنلاین» در جنوب شرق آسیا هستند، صادر کرده است.

به گزارش گرداب، سازمان پلیسِ بین‌الملل دیروز یک اخطار نارنجی صادر کرد که حاکی از یک «تهدید جدی و قریب الوقوع برای امنیت عمومی» بود.

این سازمان ادعا کرد که مراکز قاچاق از کامبوج، لائوس و میانمار به کشور‌های بیشتری در منطقه گسترش یافته است. قربانیان معمولاً با استفاده از تبلیغات در رسانه‌های اجتماعی و سایت‌های استخدامی که نوید مشاغل پرسود را می‌دهند فریب می‌خورند. با این حال، هنگامی که آن‌ها به آسیا می‌رسند در معرض کار اجباری، کار برای پرداختِ بدهی، ضرب و شتم، بهره‌کشی جنسی، شکنجه، تجاوز جنسی و برداشت اعضای بدن قرار می‌گیرند.

قربانیان قاچاق شده همچنین مجبور به کار بر روی کلاهبرداری‌هایی با موضوع سرمایه گذاری، کلاهبرداری‌های عاشقانه و کلاهبرداری مرتبط با قمار آنلاین – که همه آن‌ها طرح‌هایی با قربانیان جهانی هستند- می‌شوند.
اینترپل به ویژه نگران این تهدید است که برای اولین بار در سال ۲۰۲۱ ظاهر شد، زیرا به نظر می‌رسد اکنون دیگر تمرکز تنها بر قربانیانِ چینی زبانِ مستقر در چین، مالزی، تایلند و سنگاپور نیست و آن‌ها افرادی از مناطق دورتر مانند آمریکای جنوبی، آفریقای شرقی و اروپای غربی را نیز طعمه قرار می‌دهند.

حربه جدید این کلاهبرداران استفاده از نرم افزار ترجمه زبان برای کمک به هدف قرار دادن قربانیان در کشور‌هایی است که تاکنون از حقه استخدام گریخته اند.

پیچیدگی کار مورد نیازِ آن‌ها نیز افزایش یافته است. به گفته اینترپل بسیاری از آگهی‌های شغلی جعلی از مشاغل اولیه مانند «کار ساده در مرکز تماس» یا «اپراتور تلفن» به «کارکنان فناوری اطلاعات» یا «مدیران فروش دیجیتال» تبدیل شده‌اند.
یورگن استاک، دبیر کل اینترپل گفت: «آنچه که به عنوان یک تهدید جنایت منطقه‌ای آغاز شد، به یک بحران جهانی قاچاق انسان تبدیل شده است».

تقریباً هر فردی در جهان ممکن است قربانی قاچاق انسان یا کلاهبرداری‌های آنلاین شود که از طریق این مراکز جنایی انجام می‌شود. برای جلوگیری از گسترش بیشتر این روند جنایت، به همکاری بسیار قوی‌تر از سوی پلیس بین‌المللی نیاز است.
این طرح‌ها به افزایش موارد تقلب در سراسر جهان دامن می‌زند. طبق گزارش FBI، کلاهبرداری‌های سرمایه گذاری پردرآمدترین دسته جرایم سایبری در سال گذشته بود که با استفاده از آن مجرمان بیش از ۳.۳ میلیارد دلار درآمد داشتند. کلاهبرداری عاشقانه در جایگاه پنجم قرار گرفت و حدود ۷۳۶ میلیون دلار برای قربانیان هزینه داشت.

منبع:.infosecurity-magazine