Gerdab.IR | گرداب

مرکز زیست‌سنجشی اینترپل راه‌اندازی می‌شود

مرکز زیست‌سنجشی اینترپل راه‌اندازی می‌شود
تاریخ انتشار : ۱۱ آذر ۱۴۰۲

ابزار جدید اینترپل با نام مرکز زیست‌سنجشی به سازمان‌ها کمک می‌کند از راه دور با استفاده از داده‌های زیست‌سنجشی متهمان را شناسایی کنند.

به گزارش گرداب، مرکز زیست‌سنجشی سامانه‌ای است که در آن بانک اطلاعاتی متهمان کشور‌های مختلف با یکدیگر به اشتراک گذاشته می‌شود و در صورتی که تصویر چهره یا اثر انگشت فردی به آن داده شود به شما خواهد گفت که آیا این فرد در کشور‌های دیگر تحت تعقیب هست یا خیر.

سیریل گات (Cyril Gut) مدیر پشتیبانی عملیات و تحلیل اینترپل می‌گوید: «مرکز زیست‌سنجشی به افسر‌های سازمان‌های امنیتی کمک می‌کند که بلافاصله متوجه شوند آیا فرد در برابر آن‌ها تهدیدی به حساب می‌آید یا خیر. این به خصوص به خاطر این که ممکن است فرد در وضعیتی باشد که مشاهده اسناد سفر، یا هر نوع سند رسمی دیگر امکان‌پذیر نباشد».

این مرکز که به نام بیوهاب شناخته شده بر پایه هسته‌ای زیست‌سنجشی است که شامل اثرانگشت، تشخیص چهره پایگاه‌های داده مختلف است و یک سیستم تشخیص و مطابقت بر پایه فناوری شرکت IDEMIA دارد.

در طول دو سال آینده بیوهاب به مرور در دسترس تمام کشور‌های عضو قرار خواهد گرفت. این سامانه قرار است بتواند روزانه بیش از ۱ میلیون درخواست (اثر انگشت، اثر کف دست و چهره) را پردازش کند.

سامانه پیشین اینترپل برای تشخیص هویت از پایگاه داده زیست‌سنجشی چندمرحله کاملا مجزا داشت.