Gerdab.IR | گرداب

پیش‌بینی مدیر هواوی از آینده‌ی هوش مصنوعی

پیش‌بینی مدیر هواوی از آینده‌ی هوش مصنوعی
تاریخ انتشار : ۳۰ خرداد ۱۴۰۲

رئیس هیأت مدیره شرکت هواوی گفت که حوزه هوش مصنوعی که با عرضه ChatGPT به شکوفایی رسید، عملاً عصر جدیدی را آغاز کرده است که دنیای امور شخصی و صنعتی را متحول خواهد کرد. او پیش‌بینی کرد تا سال ۲۰۳۰ قدرت هوش مصنوعی ۵۰۰ برابر خواهد شد.

به گزارش گرداب به نقل از گیزموچاینا، «هو هوکان»، رئیس دوره‌ای هیأت مدیره هواوی، در مجمع APEC Business Leaders اعلام کرد که انتظار دارد رشد تقاضا درزمینه رایانش به‌صورت نمایی افزایش یابد. او معتقد است که قدرت رایانش عمومی تا سال ۲۰۳۰ حدود ۱۰ برابر می‌شود.

به‌علاوه، هو هوکان پیش‌بینی کرد که قدرت رایانش هوش مصنوعی در همین بازه زمانی احتمالاً به‌طرزی باورنکردنی افزایش خواهد یافت و به ۵۰۰ برابر خواهد رسید. او گفت در این انقلاب فناوری، وضعیت ارتباطات و تأخیر در ارتباطات هم بهتر خواهد شد.

به باور رئیس هیأت مدیره هواوی، تا سال ۲۰۳۰ مجموع تعداد ارتباطات جهانی به ۲۰ میلیارد خواهد رسید. علاوه‌براین، امور مختلف با تأخیر بسیار پایین – در حدود ۱ میلی‌ثانیه – رواج پیدا می‌کنند و عملاً زمان انتظار نسبت به استاندارد‌های امروزی ۱۰۰ برابر کاهش می‌یابد. دستیابی به این مهم برای تولید دستگاه‌های واقعاً هوشمند ضروری تلقی شده است.

هو همچنین به ظهور بازار‌های جدیدی ازجمله متاورس و تصویرسازی هولوگرافیک اشاره کرد. او معتقد است که با توسعه این فناوری‌های پیشرفته، تقاضا برای پهنای باند افزایشی ۱۰۰ برابری خواهد داشت و فرصت‌هایی بی‌نظیر برای رشد به‌وجود خواهد آمد.

در این مجمع گفته شد که فناوری‌های دیجیتالی می‌توانند نقش مهمی در پیشرفت جوامع انسانی داشته باشند. برای مثال، حوزه انرژی به‌طور خاص پیشرفت‌های بسیاری خواهد کرد. فرایند کربن‌زدایی با استفاده از این فناوری‌های پیشرفته می‌توانند با سرعت بیشتری پیش بروند و راه را برای استفاده از ساختار‌های جدید انرژی هموار کنند.

منبع: دیجیاتو