Gerdab.IR | گرداب

اف‌بی‌آی سامانه‌ای برای مقابله با مزاحمت‌های تلفنی راه‌اندازی کرد

اف‌بی‌آی سامانه‌ای برای مقابله با مزاحمت‌های تلفنی راه‌اندازی کرد
تاریخ انتشار : ۱۳ تير ۱۴۰۲

با پیشرفت فناوری مزاحمت‌های تلفنی هم رنگ‌وبوی دیگری به خود گرفته است.

به گزارش گرداب به نقل از NBC، اف‌بی‌آی آمریکا در ماه مه پایگاه داده ملی ایجاد کرده است تا حوادث مربوط به مزاحم‌های تلفنی را شناسایی کند و از آن‌ها جلوگیری کند. این مسئله به خاطر رواج این تهدید در سطح ملی صورت گرفته است. به طور مثال در مواردی خانواده‌ای در میلواکی بیش از ۴۰ بار در خانه خود هدف مزاحم‌های تلفنی قرار گرفتند و در نهایت پلیس مداخله فیزیکی داشت تا نگرانی‌های امنیتی خانواده را برطرف کند. نهاد‌های امنیتی آمریکا در طی سال‌های اخیر با وجود تلاش‌های بسیار نتوانسته‌اند مانع از تماس‌های مداوم مزاحم‌ها شوند.

هیچ آمار دقیقی از مزاحم‌های تلفنی در آمریکا در دست نیست، با این حال در سال ۲۰۱۹ گفته شده که حدود ۱۰۰۰ حادثه مربوط به مزاحمت تلفنی انجام داده است. این پایگاه داده جدید اف‌بی‌آی قرار است به مقامات فدرال کمک کند که تصویر بزرگتری داشته باشند از آنچه در کشور در حال اتفاق افتادن است.

پیشرفت در فناوری به مزاحمان تلفنی این قابلیت را داده است که صدای خود را تغییر دهند، شماره و یا آی پی خود را عوض کنند و باعث شوند مزاحمت‌های تلفنی که برای ۹۱۱ (موارد اضطراری در آمریکا) ایجاد می‌کنند، در ظاهر معتبر باشد.