Gerdab.IR | گرداب

عربستان به دنبال دسترسی به فناوری‌های دیجیتال چین

عربستان به دنبال دسترسی به فناوری‌های دیجیتال چین
تاریخ انتشار : ۱۴ تير ۱۴۰۲

سعودی‌ها روابط خود با هنگ‌کنگ را عمیق‌تر می‌کنند و از این شهر به عنوان پلی برای دسترسی به توانمندی‌های دیجیتال سرزمین اصلی چین استفاده می‌کنند.

به گزارش گرداب، عربستان سعودی به دنبال تقویت و تعمیق همکاری‌های خود با شهر هنگ‌کنگ است. حوزه‌های همکاری شامل فین‌تک، راهبرد‌ها و شرکت‌های فناوری، روش‌های جذب سرمایه‌های پرخطر، علوم پزشکی و بیوتکنولوژی، محیط زیست و پردازش ابری، هوش مصنوعی و شهر‌های هوشمند هستند.

به گفته وزیر زیرساخت دیجیتال سعودی، عربستان سعودی می‌خواهد از هنگ‌کنگ به عنوان پلی برای رسیدن به سرزمین اصلی چین استفاده کند تا در برنامه اقتصادی ۲۰۳۰ خود از این فناوری‌ها بهره ببرد.

عبدالله السواحه وزیر ارتباطات و زیرساخت دیجیتال سعودی در این رابطه گفت: «هنگ‌کنگ و عربستان سعودی هر دو در حال سپری کردن یک تغییر و تحولات بسیار خوب هستند و هر دو اقتصاد به هاب مالی در منطقه خود تبدیل شده‌اند. ما از این فرصت بهره‌مندیم که یک پل نوآوری ایجاد کنیم تا به اقتصادی مبتنی بر نوآوری در آینده جهش کنیم».

السواحه که از سال ۲۰۱۷ وزیر عربستان است، هنگ‌کنگ را به عنوان مبدا سفر خود به چین انتخاب کرده است. او اعلام کرده که تغییر و تحولات و پرسود بودن فناوری‌های ارتباطات و اطلاعات (ICT) در هنگ‌کنگ او را تحت تاثیر قرار داده است.

توسعه ICT نیازمند تقویت زیرساخت‌های دیجیتال، مانند شبکه 5G است که عربستان سعودی مشتاق است آن را از شرکت‌های چینی دریافت کند؛ عربستان مایل است حتی با شرکت‌هایی مانند هوآوی و ZTE که هدف تحریم‌های آمریکا هستند، همکاری کند.