Gerdab.IR | گرداب

تایوان به دنبال اینترنت ماهواره‌ای

تایوان به دنبال اینترنت ماهواره‌ای
تاریخ انتشار : ۱۴ تير ۱۴۰۲

تایپه می‌خواهد از روی دست کیف تقلید کند و اینترنت ماهواره‌ای را از واشنگتن هدیه بگیرد.

به گزارش گرداب، در ابتدای درگیری میان اوکراین و روسیه بود که ایالات متحده شرکت‌های فناوری خود در زمینه اینترنت ماهواره‌ای و از جمله استارلینک را به اوکراین فرستاد تا زیرساخت‌های اینترنتی این کشور را برقرار سازند و توانایی کیف در حفظ دسترسی به پهنای باند باعث شده که تایوان نیز برای حفظ امنیت ارتباطات خود به دنبال همین فناوری باشد.

تنش‌ها میان تایوان و چین در سال‌های اخیر افزایش داشته است. چین از مدت‌ها پیش این کشور را بخشی از قلمرو سرزمینی خود می‌داند؛ اما کشور‌های غربی در عمل با این مسئله مخالفت می‌کنند و تلاش می‌کنند تایوان را به حافظ منافع خود در منطقه شرق آسیا تبدیل کنند.

رسانه‌های غربی معتقدند در سال جاری قایق‌هایی با پرچم چین دو کابل زیر دریایی اینترنت را قطع کردند و بخشی از دسترسی تایوان به اینترنت را مختل ساختند. این مسئله زنگ خطر را برای مقامات تایوان به صدا در آورده است که در صورت بالا گرفتن تنش‌ها ارتباطات این جزیره با مخاطره صورت خواهد گرفت.

حال تایوان به دنبال نگاه کردن از روی دست اوکراین است تا بتواند سامانه‌های مخابراتی خود را تقویت کند.

در حال حاضر ارتباطات دیجیتال تایوان مبتنی بر کابل‌های دریایی است که تمام آن‌ها در یکی از چهار نقطه اصلی در جزیره به یکدیگر متصل می‌شوند. مکان تمام این کابل‌ها در دسترس عموم است و این مسئله آن‌ها را به هدفی آسان تبدیل می‌کند.

اوکراین توانستند در زمان جنگ با روسیه با استفاده از ماهواره‌ها به اینترنت پرسرعت متصل باشد و این مسئله کمک کرد که هماهنگی بهتری داشته باشند و اینترنت لازم را به رئیس‌جمهور اوکراین ولودیمیر زلنسکی ارائه کرد که به‌طور مرتب و از طریق پخش زنده درخواست کمک کند.

تایوان که جمعیتی حدود ۲۴ میلیون نفر دارد تلاش کرده که ظرفیت‌های نظامی و امنیت سایبری خود را افزایش دهد. این کشور خدمت سربازی را سال گذشته افزایش داد و تجهیزات و اسلحه بیشتری از کشور‌های غربی خریداری کرد و حال یک انستیتو ملی تحقیقات سایبری راه‌اندازی می‌کند.

حال تمرکز دولت بر امنیت و مداومت ارتباطات به عنوان بنیاد امنیتی این کشور است و تلاش می‌کند زیرساخت‌ها و سامانه‌های موجود را تقویت کند و در کنار آن در حوزه‌های پشتیبانی مانند پهنای باند ماهواره‌ای سرمایه‌گذاری کند.

بستن قرارداد با شرکت‌های آمریکایی به منزله قرضی بلندمدت به ایالات متحده آمریکا خواهد بود. اینترنت ماهواره‌ای یکی از گران‌قیمت‌ترین انواع اینترنت محسوب می‌شود.

منبع: وال‌استریت‌ژورنال