Gerdab.IR | گرداب

چین؛ پیشتاز تخصیص باند ۶ گیگاهرتزی برای 5G و 6G

چین؛ پیشتاز تخصیص باند ۶ گیگاهرتزی برای 5G و 6G
تاریخ انتشار : ۱۹ تير ۱۴۰۲

چین توانسته است زیرساخت‌های لازم برای اینترنت پرسرعت 5G و 6G را فراهم آورد.

به گزارش گرداب، مقامات چین طیفی را در باند فرکانسی ۶ گیگاهرتز برای خدمات 5G و 6G تخصیص دادند و اظهار داشتند که این کشور اولین کشوری است که منابع مورد انتظار صنعت تلفن همراه را برای اتصالات آینده داراست.

در بیانیه‌ای ترجمه شده، وزارت صنعت و فناوری اطلاعات چین (MIIT) تأکید کرد که این باند تنها باند با پهنای کافی در رنج میانی است. وزارت صنعت و فناوری اطلاعات این کشور توضیح داد که هم اکنون تخصیص باند ۶ گیگاهرتز، تثبیت‌کننده انتظارات صنعت 5G/6G است.

انتظار می‌رود که این اقدام، تقسیم جهانی یا منطقه‌ای منابع طیف 5G/6G را سرعت ببخشد و زمینه را برای ارتقای ارتباطات سیار و توسعه‌های صنعتی در داخل فراهم سازد. دستور رسمی برای تخصیص بودجه از آغاز ماه ژوئیه ۲۰۲۳ اجرایی می‌شود. در وبلاگی که در روز افتتاحیه MWC۲۳ شانگ‌های منتشر شد، لوسیانا کامارگوس (Luciana Camargos) رئیس طیف GSMA تأکید کرد که چین قسمت بالایی باند سیستم‌های بین‌المللی مخابرات سیار (IMT) را شناسایی کرده است.

کامارگوس گفت: «موفقیت چین در این زمینه چندان دور از انتظار نبود. سیاست‌های طیفی مناسب برای باند‌های میانی، به‌ویژه ۲.۶ گیگاهرتز و ۳.۵ گیگاهرتز به چین کمک کرده است تا بزرگترین شبکه 5G جهان را با بیش از ۲.۷ میلیون پایگاه 5G تا پایان آوریل ۲۰۲۳ ایجاد کند و در مسیر تبدیل شدن به اولین کشور با یک میلیارد اتصال 5G در سال ۲۰۲۵ قرار گیرد».

GSMA سعی داشته است تا پیش از کنفرانس جهانی ارتباطات رادیویی ITU که قرار است در اواخر سال ۲۰۲۳ در دوبی برگزار شود، اهمیت استفاده از باند ۶ گیگاهرتز در صنعت تلفن همراه را برجسته سازد.

در گزارشی که در اوایل سال ۲۰۲۳ منتشر شد، انجمن صنعتی اشاره کرد که اگر کشور‌ها تا سال ۲۰۳۰ از باند ۶ گیگاهرتز استفاده نکنند نمی‌توانند ۲ گیگاهرتز طیف باند میانی مورد نیاز برای شبکه‌های تلفن همراه را تأمین کنند و بیان کرد که این باند باعث رشد ظرفیت پایدار 5G در مکان‌های موجود خواهد شد.

منبع: mobileworldlive