Gerdab.IR | گرداب

محتوای تولیدشده توسط هوش مصنوعی نشان‌گذاری می‌شود

محتوای تولیدشده توسط هوش مصنوعی نشان‌گذاری می‌شود
تاریخ انتشار : ۳۱ تير ۱۴۰۲

اوپن‌ای‌آی، گوگل و متا متعهد شدند که محتوای تولیدشده توسط هوش مصنوعی را با واترمارک متمایز کنند.

به گزارش گرداب، در تلاشی برای مقابله کلاهبرداری‌های جعل عمیق، این سه شرکت غربی فعال در حوزه هوش مصنوعی متعهد شدند که به تصاویر و محتوای تولیدشده توسط هوش مصنوعی واترمارک اضافه کنند. این مسئله توسط کاخ سفید اعلام شده است. پیش از این نیز چین شرکت‌های تحت نظر خود را به این مسئله موظف کرده بود.

شرکت‌های هوش مصنوعی از جمله اوپن‌ای‌آی، آلفابت (گوگل) و متا به شکل داوطلبانه حاضر شدند اقدامات تعبیه‌شده توسط کاخ سفید را اجرایی کنند که از جمله آن‌ها اضافه شدن واترمارک به محتوای تولیدی هوش مصنوعی است. علاوه بر این، شرکت‌های آنتروپیک (Antrhopic)، اینفلکشن (Inflection)، آمازون و مایکروسافت متعهد شدند که قبل از انتشار سامانه‌ها کاملاً آن‌ها را آزمایش کنند و اطلاعات درباره نحوه مقابله با خطرات را به اشتراک بگذارند و در حوزه امنیت سایبری سرمایه‌گذاری کنند.

این اقدام یک پیروزی نسبی برای دولت بایدن به حساب می‌آید که توانسته تلاش‌هایش برای قانون‌گذاری این فناوری را به پیش ببرد. هوش مصنوعی در ماه‌های اخیر با رواج و محبوبیت زیادی روبرو بوده است. مایکروسافت در بیانیه‌ای اعلام کرده است: «ما از رهبری رئیس‌جمهور در گردآوردن صنعت فناوری به زیر یک پرچم برای برداشتن قدم‌های محکم در زمینه برقراری ایمنی بیشتر و امنیت بیشتر در هوش مصنوعی استقبال می‌کنیم».