Gerdab.IR | گرداب

جنسیس: هوش مصنوعی گوگل برای تولید محتوای خبری

جنسیس: هوش مصنوعی گوگل برای تولید محتوای خبری
تاریخ انتشار : ۳۱ تير ۱۴۰۲

جنسیس محصولی است که می‌تواند با دریافت اطلاعات درباره رویداد‌های کنونی، محتوایی در آن رابطه تولید کند.

به گزارش گرداب به گفته منابع آگاه، گوگل در حال انجام آزمایش‌های هوش مصنوعی جدید خود است که به تولید اخبار می‌پردازد. نیویورک‌تایمز، واشنگتن‌پست و وال‌استریت‌ژورنال پیش از این اعلام کرده بودند که گوگل چنین ایده‌ای در سر دارد.

این محصول که فعلا با نام «جنسیس» از آن صحبت می‌شود می‌تواند با دریافت اطلاعات درباره رویداد‌ها و حوادث کنونی جهان در لحظه در مورد آن‌ها محتوای خبری تولید کند و از منابع داوطلب و ناشناس استفاده کند.

یکی از منابع این خبر گفته است که گوگل معتقد است این محصول می‌تواند به عنوان دستیار شخصی خبرنگاران استفاده شود و وظایف را برای آن‌ها خودکار کند تا وقت بیشتری داشته باشند. او همچنین اضافه کرده که گوگل نگاهی مسئولیت‌پذیر به این فناوری دارد و می‌خواهد حوزه خبرنگاری را از خطرات هوش مصنوعی مولد دور سازد.

پیش از این در ماه مه وال‌استریت‌ژورنال گزارش داده بود که گوگل در حال آماده‌سازی تغییرات ساختاری کلان به موتور جستجوی خود است تا در دوره‌ای که برنامه‌های هوش مصنوعی روزبه‌روز گسترش پیدا می‌کنند، آن را برای نسل‌های جدید جذاب‌تر کند.

با این‌حال عده‌ای دیگر معتقدند که این مسئله چندان پیامد‌های مثبتی نخواهد داشت و دو منبع دیگر این خبر اعلام کردند که این فناوری باعث می‌شود که تولید اخبار خلاقانه و دقیق، در معرض خطر قرار بگیرد و خبرنگاران در وضعیت بدی باشند.

سخنگوی گوگل جن سرایدر در بیانیه‌ای گفت این شرکت «در همکاری با ناشران اخبار به خصوص ناشران کوچک، در مراحل ابتدایی کاوش ایده‌هایی هستیم که به‌طور بالقوه می‌تواند ابزار‌های هوش مصنوعی را برای کمک به خبرنگاران در کارشان فعال سازد. به بیان ساده‌تر این ابزار‌ها نمی‌خواهند و نمی‌توانند جایگزین وظیفه اصلی خبرنگاران در گزارش‌های خبری، تولید و بررسی صحت مقاله‌ها شوند».

سخنگوی شبکه نیوزکورپ نیز گفته است: «ما یک همکاری عالی با گوگل داریم و رویکرد و تعهد بلندمدت سیندار پیچای به خبرنگاری را تحسین می‌کنیم».

منبع: المیادین